Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ماهی فله‌ای نخرید

ماهی فله‌ای نخرید

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مردم توصیه کرد: شهروندان ماهی های فله ای و بدون بسته بندی خریداری نکنند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظم ‎زاده اظهار کرد: برخی فروشندگان دوره گرد نسبت به عرضه ماهی در خیابان ها و معابر به صورت چرخ دستی و وانت های یخچال دار می کنند که مردم باید به نحوه خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته نحوه برخورد با تخلف های این فروشندگان سیار عهده دامپزشکی است اما به لحاظ بهداشتی توصیه می شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی ها نسبت به خرید اقدام نکنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مردم ماهی هایی را خریداری کنند که دارای بسته بندی مناسب کارخانه ای با شناسه و برچسب درج تایخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.

کاظم زاده بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تایید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه های مورد تایید جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: محصولات شیلاتی نظیر ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار هستند ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.

وی افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری های مختلف به مصرف کننده خواهد بود و توصیه می شود مردم از دستفروشان عرضه ماهی و سایر محصولات شیلات خودداری کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با تاکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مرغ‎ های بالای یک هزار و 800 گرم خودداری کنند گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین 800 تا یک هزار و 200 گرم است.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مرغ های زیر یک هزار و 800 گرم از رشد طبیعی و تغذیه مناسب و اصولی برخوردار بوده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی توزیع مرغ متناسب با استاندارد بین 800 تا یک هزار و 200 گرم در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح تولید کنندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت اندازه زیر یک هزار و 800 گرم هستند که در صورت تحقق این موضوع به علت تجمع چربی کمتر در مرغ‎ ها به طور قطع در سلامت مردم تاثیرگذار است.

کاظم زاده افزود: افرادی که می‎‏ خواهند مقدار چربی غذای خود را کم کنند، می ‎‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را تامین می ‌کند.

شهروندان در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی مراکز عرضه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می توانند مراتب را از طریق شماره تماس 38381902 مربوط به مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گزارش بدهند.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن