Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ایجاد 10 وقف جدید در شهرستان کبودرآهنگ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد:
ایجاد 10 وقف جدید در شهرستان کبودرآهنگ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ایجاد 10 وقف جدید در هفته وقف امسال در شهرستان کبودرآهنگ خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از ستاد خبری هفته وقف روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه هفته وقف از تاریخ 7 آذر ماه آغاز شده است، اظهار کرد: از ابتدای هفته وقف یک وقف در شهرستان همدان و دو وقف در شهرستان نهاوند ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز 10 وقف در شهرستان کبودرآهنگ به ثبت رسید، افزود: سه وقف مشارکتی براس ساخت مسجد در روستا های حسین آباد، باشقورتاران و خواجه کندی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه وقف زمینی به مساحت سه هزار متر در روستای طراقیه شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و افزود: این وقف از سوی واقف خیر اندیش محسن متقی برای دفن رایگان اموات به ارزش 20 میلیون ریال وقف شده است.

وی با بیان اینکه واقف خیر اندیش محسن متقی وقف دیگری نیز انجام داده است، بیان کرد: این واقف خیر اندیش زمین کشاورزی در روستای طراقیه را با نیت هزینه عواید آن برای امامزاده حسین(ع) این روستا وقف کرده است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه هزار و 300 متر مربع زمین از سوی واقف نیک اندیش خانم فاطمه سلطان عباسی در روستای کوریجان وقف شده است، افزود: این وقف با نیت هزینه کرد عواید آن برای امامزاده جعفر(ع) روستای کوریجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار متر مربع از سوی واقف خیر اندیش ایوکعلی امامی در روستای طراقیه وقف شده است، ادامه داد: عواید این وقف برای امامزاده حسین(ع) روستای طراقیه هزینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به وقف یک دستگاه آپارتمان در روستای علصدر، بیان کرد: ارزش ریالی این آپارتمان یک میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: آپارتمان موقوفه در روستای علیصدر با نیت کمک و رسیدگی به امامزاده زید(ع) این روستا انجام شده است.

حجت الاسلام کاروند به وقف زمین دیم در روستای باباخنجر اشاره کرد و افزود: عواید این وقف برای مسجد روستا هزینه خواهد شد.

وی در پایان از وقف زمینی برای دفن اموات در روستای گل تپه خبر داد و افزود: این وقف به صورت مشارکتی انجام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن