Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فعالیت سایت‌های همسریابی غیرمجاز در همدان

معاون ورزش و جوانان استان همدان مطرح کرد:
فعالیت سایت‌های همسریابی غیرمجاز در همدان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از فعالیت غیرقانونی تعدادی از سایت‎های همسریابی در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، اسداله ربانی مهر در کمیته تخصصی ازدواج استان همدان گفت: عملکرد دستگاهها در حوزه ازدواج نسبت به سال گذشته بهتر شده که از جمله می توان به عملکرد خوب جهاد دانشگاهی، دادگستری، امور اجتماعی استانداری و بنیاد صیانت از خانواده اشاره کرد و ازطرفی بعضی دستگاهها همچون اداره کل اوقاف و امورخیریه استان عملکرد خوبی در حوزه ازدواج ندارند.

وی افزود: متاسفانه اداره کل اوقاف حتی در واگذاری چند واحد مسکونی به زوج های جوان عملکرد خوبی ندارد و افراد ساکن در این خانه ها به نحوه واگذاری و عملکرد اوقاف اعتراض دارند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان همچنین تصریح کرد: اداره کل اوقاف در اکثر استانها کارهای بزرگی در حوزه ازدواج انجام می دهند اما در همدان این اداره کل در این زمینه عملکرد خوبی ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حل بخشی از مشکلات حوزه ازدواج ، طرح همسان گزینی برای اولین بار در همدان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سایت فرهنگی تبیان در همدان اجرا می شود.

اسداله ربانی مهر گفت: این طرح به صورت قانونی و با حضور کارشناسان و افراد مجرب و مشاورین معتمد اجرا می شود و به زودی این سایت راه اندازی می شود و مجردین می توانند در این سایت ثبت نام کنند که تمام اطلاعات افراد به صورت محرمانه خواهد بود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر سایت هایی در فضای مجازی تحت عنوان همسر یابی فعالیت می کنند که هیچ کدام از آنها مجوز ندارد و بیشتر با اهداف اقتصادی و سودجویی فعالیت می کنند و صلاحیت این کار مهم را ندارند .

ربانی مهر با بیان اینکه پلیس فتا با سایت های همسر یابی که مجوز ندارند برخورد می‌کند، اظهار داشت: هم اکنون تعدادی سایت همسریابی در همدان در فضای مجازی فعالیت دارند که فعالیت آنها غیر قانونی است و البته مراجع قانونی در این زمینه برخورد قانونی داشته است.

وی افزود: بحث ازدواج بسیار امر مهم و حیاتی است و خانواده در اسلام جایگاه مهمی دارد و باید سعی شود که این امر مهم در مسیر دوستی قرار گیرد تا بتوانیم در جهت ترویج فرهنگی ازدواج اسان و آگاهانه و پایدار موفق عمل کنیم و در نتیجه شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشیم .

ربانی مهر در پایان خاطرنشان کرد: این طرح تا الان در تهران و اصفهان اجرا نشده و همدان سومین استانی است که قرار است این طرح در آن به زودی و با یک برنامه ریزی درست انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن