Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش آمار ایدز در بانوان نگران‎کننده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:
افزایش آمار ایدز در بانوان نگران‎کننده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: افزایش آمار مبتلایان به ایدز در بانوان نگران‎کننده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد خیراندیش در همایش عمومی ایدز اظهار کرد: مبتلایان به ایدز از سال 65 تا سال گذشته، 84 درصد مردان و 16 درصد زنان بود؛ اما در سه ماهه امسال، این آمار به افزایش 40 درصدی بانوان تغییر یافته است.

وی اضافه کرد: براساس آخرین بررسی‌‏های آماری مبتلایان به ایدز در اعتیاد کاهش یافته است؛ اما در روابط جنسی افزایش چشمگیری داشته است.

خیراندیش بیان کرد: بانوان در مقایسه با آقایان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند و راه انتقال این بیماری از طریق روابط جسمی رشد بسیار بالایی داشته است که جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به ایدز از مادر به کودک هم با رشد دو برابری به 3 درصد رسیده است، گفت: تن‎فروشی مهمترین عامل ابتلا به ایدز در بانوان است و می‎طلبد که برنامه‎ریزی در این بخش از سوی دستگاه‎های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول افزود: جوانان، قشر آسیب‎‏پذیر در این بیماری هستند و بیش از سایر سنین در خطر ابتلا قرار دارند.

خیراندیش یادآور شد: دانشگاه‎ها و آموزش و پرورش باید به عنوان جامعه هدف در آموزش‌‏های فراگیر در مورد آگاه‌سازی قشر جوان مورد توجه قرار گیرند که به برنامه‎ریزی و همکاری لازم بین مراکز آموزشی نیاز است.

خیراندیش با قدردانی از اداره کل زندان‏‌ها در پیشگیری و کاهش مبتلایان به ایدز در زندان‎ها گفت: یکی از عوامل کاهش ایدز در بین معتادان، ارائه آموزش‎های پیشگیری و خدمات مورد نیاز در زندان‎هاست.

وی افزود: با توجه جدی به پیشگیری از ایدز در زندان‎ها، هم اکنون آمار مبتلایان در زندان‎‏های کشور از 64 درصد به 34 درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه دولت خدمات رایگان به مبتلایان به ایدز ارائه می‎دهد، گفت: آزمایشات ایدز در 10 دقیقه قابل تشخیص است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن