Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی یک آمار نگران‌کننده از نگرش مثبت به مصرف مواد مخدر

یک آمار نگران‌کننده از نگرش مثبت به مصرف مواد مخدر

تحقیقات اخیر نشان داد که در بازه سنین ۱۵ تا ۶۴ سال، ۲۸ درصد مردم، نگرش مثبتی به مصرف مواد مخدر دارند و ۱۷ درصد جمعیت در این بازه سنی، تمایل به مصرف مواد مخدر دارند؛ تحقیقاتی که نتایج تکان دهنده آن یک هشدار جدی است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید صرامی با تشریح جزئیاتی از تحقیقات اخیر در حوزه تمایل مصرف مواد مخدر اظهار داشت: نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد حدود 17 درصد از مردم، تمایل مصرف مواد مخدر را در سنین 15 تا 64 سال دارند و این به معنای آن است که باورهای غلط، میل به مصرف را افزایش می‌دهد.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: همچنین این تحقیقات ثابت کرده 28 درصد از جمعیت کشور در بازه 15 تا 64 سال، نگرش مثبت به مصرف مواد مخدر دارند؛ باید پذیرفت سیستم اعتیاد، با قبولاندن باورهای غلط در ذهن مردم از جمله اینکه «مواد مخدر جدید اعتیادآور نیست» یا «مواد جدید تمرکز زا است»، سعی دارد زمینه اعتیاد را افزایش دهد.

وی گفت: از دیگر سو، 69 درصد مردم تمایل جدی برای مشارکت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد دارند و این یعنی استفاده از 69 درصد جمعیت برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد که ظرفیت بزرگ و پتانسیل عظیمی است.

صرامی در خصوص سن مصرف اعتیاد نیز خاطرنشان کرد: این تحقیقات نشان داد که در بازه سنی 15 تا 64 سال، سنین 21 تا 24 سال بیشترین بازه سن مصرف کنندگان مواد مخدر را شامل می‌شود و این به معنای آن است که دستگاه‌های فرهنگی کشور باید مداخلات خود را در بازه سنی جوانان و نوجوانان بیشتر کنند و اگر اقدامات در این حوزه رونق نیابد، خطر کاهش سن اعتیاد، جدی است.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن