Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افتتاح بخش اورژانس بستری بیمارستان بهشتی همدان

افتتاح بخش اورژانس بستری بیمارستان بهشتی همدان

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی از افتتاح بخش اورژانس بستری این مرکز با 18 تخت با هدف افزایش ظرفیت‌های بخش اورژانس خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد ذوالحواریه با بیان اینکه عملیات ساختمانی این بخش از شش ماه پیش با انتقال واحدهای شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی و مددکاری به سایر قسمت‌ها و تخلیه و آماده‌سازی فضاهای موجود آغاز شد، ادامه داد: برای انجام عملیات ساختمانی و تجهیز این بخش، حدود 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات بهبود هتلینگ وزارت متبوع، درآمد اختصاصی بیمارستان و کمک خیران هزینه شد.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز این بخش از زیرساخت و تجهیزات لازم مانند اکسیژن مرکزی، تجهیزات پزشکی ضروری و... استفاده شده است و امکان مانیتور قلبی سه بیمار وجود دارد که در چند روز آینده، تعداد این مانیتورها به 7 دستگاه می‌‎رسد.

ذوالحواریه اعلام کرد: این بخش دارای 17 تخت عادی و یک تخت در اتاق ایزوله، اتاق پزشک، اتاق پرستاران، ایستگاه پرستاری و فضاهای جانبی مورد نیاز است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی اظهار کرد: با راه‌اندازی این بخش، امکان بستری شدن بیمارانی که نیاز به تشخیص و یا تحت نظر بودن به صورت موقت دارند، حداکثر تا 24 ساعت فراهم می‌شود و پس از آن با تعیین تکلیف نهایی، بیمار یا مرخص می‌شود و یا برای ادامه درمان در سایر بخش‌های تخصصی بیمارستان، بستری می‎شود.

ذوالحواریه تأکید کرد: پیش از راه‌اندازی این بخش به دلیل کمبود تخت در بخش اورژانس، امکان نگهداری بیماران بستری موقت در اورژانس فراهم نبود یا به دشواری انجام می‌شد؛ همچنین پس از پر شدن تخت‌های موجود، امکان پذیرش بیمار جدید میسر نبود که مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه داشت.

وی یادآوری کرد: با افزودن شدن اورژانس بستری به مجموعه اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، فاز دوم بهسازی اورژانس این مرکز شامل بهسازی اورژانس سرپایی از چند هفته آینده آغاز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود 13 تخت دیگر در آن قسمت به ظرفیت تخت‌های موجود اضافه شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد که فضاهای موجود متناسب با نیازهای مردم و دارا بودن حداکثر استانداردسازی متناسب با شاخص‌های موجود، بهسازی و آماده‌سازی شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن