Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی میزبانی 10 ایستگاه سلامت هلال‌احمر همدان از مسافران نوروزی

میزبانی 10 ایستگاه سلامت هلال‌احمر همدان از مسافران نوروزی

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طرح ابتکاری 'یک روز با هلال' با هدف کاهش سوانح جاده ای در این استان در حال اجرا است.

به گزارش "همدان نیوز"، مریم پاک بین بیان کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت و توان فکری عوامل پلیس راه، نکات ایمنی را به مسافران و ترددکنندگان در جاده های این استان آموزش می دهند.

وی بیان کرد: به منظور موفقیت در این طرح، تعدادی از نیروهای هلال احمر این استان در تهران آموزش لازم را فرا گرفته و به دیگر افراد آموخته های خود را منتقل می کنند.

وی اظهار کرد: همچنین پویش 'نه به تصادف جاده ای' در همدان راه افتاده است که افراد با پیوستن به این پویش خود را ملزم به رعایت نکات ایمنی و قوانین پلیس راهور با هدف سهیم بودن در کاهش سوانح جاده ای می کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: این افراد متعهد می شوند در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکرده و در حین خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

پاک بین افزود: 10 فضای کودکانه با رویکرد آشنا کردن افراد کم سن و سال با جمعیت هلال احمر نیز راه اندازی شده است که کودکان با حضور در این فضا و ترسیم نقاشی در جشنواره صلح و دوستی شرکت می کنند.

وی بیان کرد: همچنین اگر افراد فیلم و تصاویری در زمینه بشر دوستی، حفظ محیط زیست، فرهنگ رانندگی صحیح، امداد و کمک رسانی را به پایگاه های امداد جاده ای ارائه دهند به قید قرعه به آنها جوایزی اهدا می شود.

وی در زمینه اقدام های صورت گرفته در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر دارای 20 پایگاه ثابت، هشت تیم سیار سحاب، پنج خیمه نماز و 10 ایستگاه سلامت است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 746 نفر در این طرح مشارکت داشته اند و 11 هزار و 452 نسخه نقشه گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

پاک بین افزود: 12 هزار و 861 مسافر به پایگاههای ثابت، 83 تن به پایگاه های سحاب، 530 تن به پایگاه های سلامت هلال احمر مراجعه کرده اند.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن