Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کشف 29 تن مواد غذایی فاسد در همدان

کشف 29 تن مواد غذایی فاسد در همدان

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت امور بهداشتی دانشگاه گفت: 29 تن و 500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در جریان اجرای برنامه سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته تاکنون در استان کشف و امحا شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حسینعلی نوروزی افزود: در یک بازدید سرزده از یک بستنی‌فروشی در ملایر بیش از 300 کیلوگرم مواد اولیه و انواع عرق‎های گیاهی غیر بهداشتی کشف شد.

وی اظهار کرد: 22 هزار و 460 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون انجام شده است.

نوروزی اضافه کرد: وضع بهداشت محیطی اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‎ها و هتل‎ها و مراکز اقامتی مورد بازرسی قرار گرفت؛ همچنین تیم‎های بازرسی اقدام به رصد بهداشت محیطی 465 مورد از اماکن بین راهی و کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی کردند.

نوروزی گفت: در مجموع 18  تیم بازرسی بهداشت محیط با استعداد 138 بازرس، 29 هزار و 875 مورد بازرسی از جامعه هدف از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین ماه انجام دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش آب آشامیدنی در سلامت شهروندان و مسافران، یک هزار و 540 مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌‎های آبرسانی انجام شد و 14 هزار و 500 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی صورت پذیرفت.

نوروزی بیان کرد: پس از رصد مراکز و اماکن بین راهی، 81 واحد متخلف شناسایی و پلمب شد که در این رابطه 861 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی، انجام یک هزار و 240 مورد نمونه‎برداری میکروبی آب، صدور 2 هزار و 840 کارت بهداشت، 121 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و 232 مورد نمونه‎برداری از مواد غذایی سنتی را از دیگر اقدام‎های صورت گرفته توسط تیم‎های برنامه سلامت نوروزی استان همدان برشمرد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان افزود: سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایت و درخواست‌های مردمی است و از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون 181 شهروند با این سامانه ارتباط برقرار کرده و تیم‎های بازرسی به شکایت‏های آنان رسیدگی کرده‎اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن