Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اجازه نمی‌دهم تا پایان بهار 96 هیچ کارگر ساختمانی بی‌دفترچه بیمه بماند/ حق نداریم 40 هزار تومان به یک جیب بدهیم 200 هزار تومان از جیب دیگر بگیریم

وزیر کار:
اجازه نمی‌دهم تا پایان بهار 96 هیچ کارگر ساختمانی بی‌دفترچه بیمه بماند/ حق نداریم 40 هزار تومان به یک جیب بدهیم 200 هزار تومان از جیب دیگر بگیریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجازه نمی‌دهم تا پایان بهار 96 هیچ کارگر ساختمانی بی‌دفترچه بیمه بماند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی ربیعی در همایش اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال که عصر امروز در همدان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه دو معاون ارشد وزارت کار همدانی هستند، اظهار داشت: امید می رود که حضور معاونان و رئیس سازمان فنی و حرفه ای  در سفر به همدان تعهد آور باشد و بتوان درخواست های استان را رسیدگی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه روز مبعث یادآور عصر بلوغ انسان ها و مسئولیت پذیری
آنهاست، خاطرنشان کرد: من هیچگاه مدیر بودن را دوست نداشتم و مسئول بودن مورد پسندم بوده است؛ مسئولیت پذیری رمز این است که بتوان خود را متحول کرد و به پیشرفت رسید.

وی همچنین تصریح کرد: من به عنوان کسی که زندگی سخت و مسئولانه ای داشتم می گویم برای اینکه می خواهیم جامعه خوشبخت شود باید از خود بپرسیم که چه کاری برای جامعه انجام داده ایم؟

ربیعی با بیان اینکه ما در قبال خانواده، جامعه، مقام معظم رهبری و شهدا مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: ما همه مسئولیم و اگر مسئولانه زندگی کنیم به خوشبختی می رسیم.

دولت روحانی مسئولیت پذیر است

وی تأکید کرد: دولت روحانی دولت مسئولیت پذیر است و همواره این بار را بر دوش داشته که صادقانه صحبت کند و مسئولانه تصمیم بگیرد.

وی افزود: مسئولانه کار کردن یعنی اینکه تصمیمات سخت را بگیریم و اگر می شنویم که امروز کسی می گوید به بیکاران 250 هزار تومان می دهیم مسئولانه نیست؛ باید تور دست او داد تا کار پیدا کند و آموزش ببیند.

ربیعی با بیان اینکه در تمام استانها در سال جاری به افراد کمک می شود که بیکاران به سرکار بروند، یادآور شد: این طرح در 20 استان در سال قبل اجرا شد و امسال نیز در تمام استانها اجرایی خواهد شد.

وزیر کار تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) اخلاق را در یاد آدمی زنده می کند و در کنار فقرا بودن و منزلت دادن به کرامت انسان ها را یادآور می شود.

وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ماه روز کارگر است، خاطرنشان کرد: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است؛ من بارها از خودم می پرسم در جامعه ای که ثروتمندان بدون تلاش ثروتمندتر می شوند و میلیاردها میلیارد ثروت اندوزی می کنند و با رانت پیشرفت می کنند، ملت مرهون کار است؛ خیر؟

ربیعی افزود: هرکسی که پیچ و مهره ای  برای اشتغال به هم وصل کند ارزش دارد و دست او را می بوسیم و کارگری که از جان خود می گذارد برای ما ارزشمند است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زندگی ایرانی را باید در ابعاد مختلف ارتقاء داد، گفت: در این جامعه باید ارزش‌های تولید را ارتقا داد و در نهادهای اجتماعی باید طوری کار کرد تا در پنج تا 10 سال آینده قدرت ایران را افزایش دهیم و بتوانیم جامعه‌ای شاد و پیشرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر در جامعه تولید محور به گونه ای کار نکنیم که در کوتاه مدت به سرعت جلو برویم پاسخگوی فرزندانمان نخواهیم بود و باید با سخت کوشی و مدارا کردن با هم در کار، رمز رشد در آینده است.

حق نداریم 40 هزار تومان به یک جیب بدهیم 200 هزار تومان از جیب دیگر بگیریم

ربیعی با بیان اینکه باید بدون ترس به سمت پیشرفت حرکت کرد، یادآور شد: در این سالها آنچه که سعی کردیم پیش ببریم این بود که به طور بنیانی، حق نداریم پول را هدر بدهیم. حق نداریم 40 هزار تومان به یک جیب بریزیم و 200 هزار تومان از جیب دیگر بیرون بیاوریم و حق داریم کرامت ایجاد کنیم و خوشبختانه زیر ساخت های این حرکت فراهم شد.

وی با تأکید بر اینکه کیک اقتصاد باید بزرگتر شود، گفت: در اقتصاد کوچک نمی توان کار کرد؛ زمانی 60 درصد کسری رشد در کشور وجود داشت اما سعی کردیم منحنی رشد را روبه بالا ببریم که باید ادامه پیدا کند.

برخی می گویند اثر رشد کو؟

وزیر کار با بیان اینکه برخی می گویند رشد نکردید و اگر رشد بوده اثرش کجاست، یادآور شد: ریزش نیروی کار در دوره ما اتفاق افتاد که پیشینه تاریخی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: ونزوئلا در شرایط ایران قرار داشت و به 400 درصد تورم رسید اما ایران تورم را کنترل کرد.

ربیعی ادامه داد: رکود طولانی باعث کوچکتر شدن ظرفیت اقتصادی کشور شدش و امسال که بیش از هفت درصد رشد داشتیم در سال جاری کیفی تر خواهد شد.

وزیر کار با بیان اینکه پیش بینی‌پذیر کردن اقتصاد از دیگر کارهای دولت بود، گفت: یادتان نیست افراد در صف سکه و ارز می‌ایستادند؟ فقرا در این مدت بیشترین لطمه را خوردند.

وی با اشاره به اینکه کسری تورم یعنی اینکه کمتر گران می خریم، گفت: دیگر به گونه ای نیست که اگر امروز کالا می خریدیم می‌ارزید به اینکه فردا کالا بخریم.

ربیعی با بیان اینکه برنامه منسجم اشتغال در دولت دنبال می شود، اظهار داشت: در سال قبل با تمام شغل های ایجاد شده بازهم نتوانستیم 500 هزار شغل ایجاد کنیم اما چرا این رشد در خانه ها دیده نمی شود؟ چون در زمانی اقتصاد کشور کوچک شده بود.

هرساله 850 هزار فارغ‌التحصیل وارد جامعه می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سالها بیکاری تلمبار شده را شاهد بودیم و نیروی کار با تأخیر هفت ساله به مراکز آموزشی رفتند و هر ساله 850 هزار فارغ التحصیل وارد جامعه می شوند.

وی ادامه داد: نسبت بین جمعیتی که وارد بازار کار می شوند تا چند سال دیگر ادامه دارد و نیاز است که سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه ریزش نیرو در کارخانه ها ایجاد شد، گفت: نرخ مشارکت مردم در دولت یازدهم 2.5 درصد افزایش یافت.

وزیر کار همچنین تصریح کرد:  باید فکر کنیم اگر این سفره و این دولت نبود چقدر گرسنه وجود داشت.

وی با اشاره به رونمایی از طرح های اشتغال خود در همدان، تصریح کرد: از جمله برنامه ها می توان به برنامه کوتاه مدت برای حمایت از مشاغل خرد، کارورزی و پیش رفتن از مسیر یارانه به سمت کارانه اشاره کرد.

وی افزود: این دروغ است که گفته می شود پول بدهیم تا فرد سرکار برود و پول را باید به بخش کار داد تا بیکاران مشغول به فعالیت شوند و دیگر برنامه این است که حق بیمه پرداخت کنیم و مشوق کارفرمایی در نظر بگیریم.

مگابرنامه دولت یازدهم؛ اشتغال فراگیر ضدفقر

ربیعی مگابرنامه دولت را اشتغال فراگیر ضدفقر و اشتغال توانمندساز با توجه به مزیت استانها و ایجاد 600 هزار شغل در هر ناحیه، عنوان کرد و افزود: با مطالعات صورت گرفته توسط 45 کارشناس بزرگ بر روی بخش های مختلف از زنبور عسل تا پوشاک، امسال 20 هزار میلیارد تومان برای اینگونه مشاغل اختصاص خواهد یافت.

وزیر کار همچنین خاطرنشان کرد: طی سالهایی همزمان با حقوقی که به بازنشستگان داده شد 67 درصد قدرت خرید کاهش یافت و چون من سالها به سختی زندگی کردم خجالت بازنشستگان را می فهمم.

وی با بیان اینکه یک شبه نمی توانیم کاری کنیم، گفت: در طول چهار تا هشت سال می توان به نتیجه رسید و افزایش حداقلی دستمزد را محقق کرد تا حقوق بر تورم پیشی بگیرد.

علی ربیعی با اشاره به اینکه هر بیماری یک خانواده را دو دهک پایین می آورد، تصریح کرد: 11 میلیون فقیر حاشینه نشین شهری بیمه شدند و من با علاقه این کار را دنبال کردم.

اجازه نمی‌دهم تا پایان بهار 96 هیچ کارگر ساختمانی بی‌دفترچه بیمه بماند

وی افزود: تا فصل اول 96 اجازه نمی دهم هیچ کارگر ساختمانی بی دفترچه بیمه نماند چراکه زندگی سختی را دارند و چون باید از ساختمان درصد دریافت شود تا بیمه شوند و ساختمان هم در برخی ایام تعطیل است، منبع دیگری در نظر گرفته شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر ایرانی باید بتواند یک دفترچه بازنشستگی با نرخ های متفاوت داشته باشد، گفت: 170 هزار کودک که به مدرسه نرفتند شناسایی شدند و با خانه تک تک این کودکان تماس گرفته شد.

وی ادامه داد: فردی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که وقتی به خانه من زنگ زدند و گفتند فرزندت کجاست، ترسیدم. البته این بد است که مردم وقتی از نظام با آنها تماس گرفته می شود، می ترسند.

ربیعی با بیان اینکه 200 هزار زن دچار سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند، اظهار داشت: 10 میلیون نفر در کشور برای ارائه سبد غذایی شناسایی شد.

وزیر کار تأکید کرد: دولت در راستای تهیه مسکن برای خانواده های دارای بیش از دو معلول اقدام کرد و در سال جاری به سمت مسکن زنان سرپرست خانوار پیش می رود تا بتواند در طول دو یا سه سال، توانمندسازی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما تکمیل مسکن مهر است، یادآور شد: منابع مالی زیادی در دولت یازدهم برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه شد و 50 درصد آن نیز تحویل داده شد.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: در بخش رفاهی نیز با سیاست منسجم امور را پیش می بریم و امیدواریم بتوانیم با عقلانیت و تدبیر، شجاعت برای استقلال کشور را ادامه دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن