Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فضای کل بیمارستان‌های استان همدان در شرایط فعلی 526 تخت است

فضای کل بیمارستان‌های استان همدان در شرایط فعلی 526 تخت است

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان همدان برای خدمات‌رسانی به مصدومان زلزله استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، در پی حادثه‌ زلزله استان کرمانشاه که شب گذشته روی داد و منجر به از دست دادن جان تعداد زیادی از هموطنانمان شد، قائم مقام رئیس دانشگاه اظهار کرد: با نهایت تاسف و تاثر این حادثه جانکاه را به هموطنان عزیز به ویژه خانواده‌های درگذشتگان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با یاری خداوند متعال و با همبستگی و مشارکت روزهای دشوار این اتفاق را پشت سر بگذاریم و از این بحران ملی عبور کنیم.

رشید حیدری‌مقدم با اشاره به حضور خود، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و جمعی از مسئولان دانشگاه در جلسه کمیته بحران استانداری که درساعات اولیه پس از اعلام وقوع زلزله شب گذشته برگزار شد، از انجام هماهنگی‌های مدیریت بحران در استان خبر داد. وی لغو کلیه اعمال الکتیو را یکی از تصمیمات مهم این جلسه برشمرد.

معاون اجتماعی دانشگاه توسعه ظرفیت بیمارستان‌های استان و اعلام آماده‌باش به کلیه‌ی بیمارستان‌ها را از دیگر اقدامات دانشگاه خواند.

وی درباره توانمندی استان همدان در تامین بخشی از خون مورد نیاز کرمانشاه، بیان کرد: با گفتگوهای انجام شده با مدیرکل سازمان انتقال خون استان، وضعیت خون استان را ارزیابی کرده‌ایم. در حال حاضر بیش از 600 واحد خون در استان وجود دارد که ذخیره خونی مناسبی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه از ارزیابی کلیه ظرفیت‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که از بیمارستان‌های استان دریافت کرده‌ایم، در حال حاضر 526 تخت در فضای کل بیمارستان‌های استان وجود دارد که از این تعداد، 63 تخت، تخت آی‌سی‌یو هستند. علاوه بر این، بیمارستان مدرن و مجهز سوانح سوختگی بعثت که امکانات ویژه‌ای دارد، آمادگی پذیرش مصدومان کرمانشاهی را دارد.

حیدری مقدم همدان را به عنوان نزدیک‌ترین استان به کرمانشاه در ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله‌دیده بسیار موثر دانست و اظهار کرد:  هرچند تمام تلاش ما این است که وضعیت موجود در استان همدان را حفظ کنیم و تنها در موقع ضرورت نیرو اعزام کنیم، با این حال متخصص بیهوشی، ارتوپد و جراح را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌ایم.

وی با اشاره بر اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس مجهز در شب گذشته به استان کرمانشاه خبر داد: 5 دستگاه آمبولانس دیگر در حال اعزام هستند و صبح امروز نیز یک بالگرد به این استان اعزام شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه پیش‌بینی کرد که بیمارستان‌های همدان بعدازظهر امروز با ازدحام مصدومان مواجه شوند و ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با روسای دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی مقرر شده است که حدود دویست نفر از دانشجویان سال آخر رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌های پزشکی در گروه‌های ده‌ نفری در بیمارستان‌هایی که با ازدحام مصدوم مواجه‌اند، حضور یابند.

او انجام هماهنگی با شرکت‌های دارویی استان برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز در مناطق زلزله‌زده و نیز هماهنگی با معاون بهداشتی دانشگاه برای ارسال 5000 قوطی شیرخشک را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان برشمرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه در پایان گفت: تمام تلاش ما در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان این است که به بهترین شکل ممکن از پتانسل‌های موجود برای ارائه پشتیبانی مناسب به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم و هم از لحاظ ارائه خدمات درمانی و هم تامین تجهیزات، نیاز آسیب‌دیدگان را برطرف کنیم. در حال حاضر کلیه دست‌اندرکاران در استان همدان برای کمک‌رسانی بسیج شده‌اند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن