Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جمع آوری سه هزار و 500 قلیان‌ در همدان

جمع آوری سه هزار و 500 قلیان‌ در همدان

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه گفت: برای جمع‌آوری قلیان از فضاهای سبز٬ پارک‌ها و سایر مکان‌هایی که متولی آن شهرداری است، نیازمند مداخله و‌همکاری بیشتر شهرداری هستیم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حسینعلی‌نوروزی اظهار داشت: در جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی مسقف٬ رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها وضعیت خوبی داریم ‌و‌خوشبختانه اداره اماکن همکاری و‌ هماهنگی خوبی را در این زمینه به عمل آورده است.

وی با بیان‌ اینکه در جمع‌آوری قلیان از اماکن مسقف استان٬ نسبت به کشور از وضعیت مطلوبی برخورداریم٬ تصریح کرد: در پارک‌ها و‌ فضای سبز نیز گشت مشترکی همراه با نیروی انتظامی و‌ شهرداری انجام می‌دهیم که در این راه از شهرداری می‌خواهیم با جدیت بیشتری کار را دنبال کند.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط و‌ حرفه‌ای دانشگاه٬ ابراز کرد: متولی پارک‌ها٬ گنجنامه٬ فضاهای سبز و‌ بیشتر اماکن تفریحی با شهرداری است بنابراین برای ریشه‌کنی قلیان از همدان نیازمند برخورد جدی‌تر شهرداری هستیم.

نوروزی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال٬ 5 هزار ادوات قلیان را معدوم‌‌سازی کرده‌ایم٬ اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون نیز سه هزار و 500 عدد قلیان را از اماکن توریستی تفریحی و‌ فضای باز جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی به‌ شگرد جدید عرضه کنندگان قلیان اشاره کرد و‌ گفت: عرضه کنندگان قلیان اقدام به چاپ تراکت‌هایی همراه با شماره تماس خود می‌کنند و از متقضیان می‌خواهند تا تنها با گرفتن یک شماره قلیان را در محل حضور خود تحویل بگیرند.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط و‌حرفه‌ای دانشگاه٬ تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دادستان همدان شماره تماس عرضه کنندگان را پیگیری کردیم تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه‌‌ برای داشتن شهری بدون قلیان نیاز‌ به مشارکت مردم داریم٬ ابراز کرد: عرضه قلیان متناسب با تقاضای آن است بنابراین اگر مردم نسبت به آسیب‌های قلیان آگاه باشند و از آن دوری کنند بدون شک شاهد شهری پاک‌ و ‌بدون دود قلیان خواهیم‌ بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن