Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان اولین استان در اعمال ضوابط مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری

همدان اولین استان در اعمال ضوابط مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری

با پیگیری دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان همدان اعمال ضوابط مناسب سازی اماکن، معابر ومحیط شهری در طرح های تفصیلی شهرهای سطح استان، در دستور کار کمیسیون ماده 5 قرارگرفت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، همدان اولین استان در سطح کشور است که رعایت ضوابط مناسب سازی در طرح های توسعه وعمران شهری و روستایی در سطح استان را از طریق کمیسیون ماده 5 پیگیری کرده است.

لازم به ذکر است این اقدام استان همدان بعنوان اقدام موثر به کلیه استان ها در سطح کشور در جهت اقدام مشابه ابلاغ شده است.

گفتنی است مناسب‌سازی ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه. این یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است.

همه آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ماده 2: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

آسانسور، بالابر، سطح شیبدار، سرویس بهداشتی، بازشوها، ورودی، مسیر نابینایان، تلفن عمومی و خودپردازها موضوعات مناسب‌سازی در داخل ساختمانها و اماکن عمومی می باشد.

همچنین معابر و پیاده‌روها،تقاطع‌ها، پل‌های ارتباطی، عوامل محدود کننده و موانع در پیادرو (ازقبیل تیرچراغ برق، کنتور گاز و ...)، هم‌سطح سازی سواره‌رو و پیاده‌رو،استانداردهای مسیر نابینایان در مسیر تقاطع‌ها،کف‌پوش و فاصله بین آنها در معابر و نوع زیر ساخت‌ها  از موضوعات مناسب سازی در سطح معابر شهری می باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن