Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی داروی گران‌قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

داروی گران‌قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

با پیگیری های انجمن حمایت از بیماران کلیوی و مسئولان دولتی، داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد.

به گزارش "همدان نیوز"، با پیگیری های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و دستور فوری مسئولان وزارت خانه های بهداشت و رفاه یکی از پرمصرف ترین داروهای بیماران پیوندی کلیه که در ماه های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، از امروز در داروخانه های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شد.

در روزهای گذشته داریوش آرمان، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، نسبت به مشکلات جدی بیماران پیوند کلیه برای تهیه این داروی گران قیمت که در ماه های اخیر با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده بود.

وی با تقدیر از اقدام به موقع وزارتخانه های بهداشت و رفاه، گفت: با توجه به مشکلات جدی که افزایش قیمت داروی «راپامیون» برای بیماران پیوند کلیه بوجود آورده بود، جای تشکر دارد که وزرای بهداشت، و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقدامی انسان دوستانه دستور توزیع رایگان این دارو را دادند و از امروز این دارو در داروخانه های سراسر کشور در دسترس بیماران پیوند کلیه قرار گرفته است.

آرمان گفت: امیدواریم این روند ادامه یافته تا بخشی از مشکلات هزاران بیمار پیوندی برطرف شود. همچنین انتظار داریم وزرای بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز بصورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا گوشه ای از مشکلات مالی این افراد کاهش یابد./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن