Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان اولین استان در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل

همدان اولین استان در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از کسب رتبه نخست این اداره کل در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل در کشور خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری اظهار داشت: این اداره کل در سه ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در مدیریت و بکارگیری سامانه های هوشمند حمل و نقل موفق به کسب رتبه نخست در بین همه استان های کشور شد.

وی با بیان اینکه بررسی عملکرد مرکز مدیریت ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور، هر سه ماه یک بار بین 31 استان کشور انجام می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.

رودباری ادامه داد: یکی از مهم ترین روش ها و ابزارهای روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل( تردد شمارهای برخط، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت، دستگاه های توزین در حال حرکت(wim)، مدیریت امداد جاده ای، تلفن 141، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما، تابلوهای سفرنما و غیره) در سطح جاده های کشور است.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: همکاران مجموعه مدیریت راه های استان همدان با هدف افزایش ایمنی با بکارگیری همه توان خود، درصدد شناسایی و معرفی خودروهایی که موجب ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند به پلیس راه هستند.

محمد رودباری خاطرنشان کرد: آنلاین بودن، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه، برقراری شیفت های منظم و دائم و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی به آن توجه شده است.

گفتنی است، مرکز مدیریت راه های استان همدان در دو سال گذشته به شکل مستمر در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن