Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمک به رفع سوءتغذیه ۳۰۸۳ کودک زیر پنج سال همدانی

کمک به رفع سوءتغذیه ۳۰۸۳ کودک زیر پنج سال همدانی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان گفت: سه هزار و ۸۳ کودک دارای سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان همدان است که ماهیانه ۹۲ هزار تومان برای سبد غذایی هر کودک هزینه می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، علی بحیرایی با بیان اینکه سه هزار و ۸۳ کودک دارای سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد است، گفت: ماهیانه ۹۲ هزار تومان برای سبد غذایی هر کودک هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته هزینه هر سبد غذایی ۷۰ هزار تومان بود و امسال با رشد ۲۴ درصدی به ۹۲ هزار تومان افزایش‌یافته است، گفت: کودکان دارای سوءتغذیه در سه‌ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۲۴۹ سبد غذایی با هزینه ۸۵۱ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، گوشت، پنیر، خرما، تخم‌مرغ، حبوبات و شیر است، افزود: ۴۱۹ نفر در حال حاضر پشت نوبت این طرح قرار دارند که افراد نیکوکار می‌توانند به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی در تهیه اقلام فوق کمک نمایند.

بحیرایی همچنین به ۵۲ نفر مادر باردار دارای سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان همدان اشاره کرد و گفت: ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان سبد غذایی نیز به این مادران کمک می‌شود و تعداد آن‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ ثابت بوده است.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که این طرح از سال ۸۶ آغازشده است، گفت: در سال گذشته دو میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان برای کودکان دارای سوءتغذیه هزینه شد و ۷۳۱ کودک بهبودیافته و از این طرح خارج‌شده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن