Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سیمان نهاوند، واحد منتخب "صنعت سبز" کشور شد

سیمان نهاوند، واحد منتخب "صنعت سبز" کشور شد

شرکت صنایع سیمان نهاوند از سوی سازمان محیط زیست به عنوان یکی از واحدهای منتخب "صنعت سبز" کشور انتخاب شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، صبح امروز در همایش ملی صنعت و خدمات سبز در تهران،  ۸۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد خدماتی سبز برگزیده شدند که از استان همدان سیمان نهاوند به عنوان واحد منتخب صنعت سبز برگزیده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این خصوص گفت : برای این همایش ۲۵۳ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی بوده است.

عادل عربی افزود: از ۱۵ مهر ماه امسال فراخوان ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی سبز اعلام شد، گفت: انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در ادارات کل محیط زیست استان و کارگروهی در ستاد سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.

وی ادامه داد: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزو شاخصهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

وی گفت: واحدهای منتخب نباید جزو صنایع آلاینده باشند، افزون بر این استقرار دفتر HSE ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ISO ۱۴۰۰، دیگر محورهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری همایش ملی صنعت و خدمات سبز این است که بتوانیم ضمن تشویق این واحدها، فرهنگ نگرش محیط زیستی را توسعه دهیم و بستری مناسب برای حضور این واحدهای پاک در بازارهای بین المللی فراهم کنیم.

عربی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای این همایش به شکل خوداظهاری و مستندات به صورت الکترونیک دریافت شده بود. شاخص‌های انتخاب واحدهای سبز روشن است و انتخاب واحدها به هیچ وجه سلیقه ای و غیرمتعارف نبوده است. امتیازدهی به واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.

در همایش ملی صنعت و خدمات سبز ۲۵۳ واحد از طریق خود اظهاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد خدماتی سبز برگزیده شده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن