Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی گلستان منتظر است/ همدانی‌ها بیدار شوید

گلستان منتظر است/ همدانی‌ها بیدار شوید

بارش در شمال ایران از هفته گذشته آغاز شد و بارندگی چنان شدت گرفت که کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای گُلستان به گِلستان بدل شد.

به گزارش "همدان نیوز"، تعدادی از شهرهای گلستان در آغازین روزهای سال 98 زیر آب رفت و لباس‌های نو و خانه‌های تمیز آماده نوروز، سهم سیل شد و شوق کودکان برای عید به نگاه‌هایی خسته و نگران تبدیل شد؛ حالا بخشی از مردم خانه‌های زیر آب خود را ترک کرده و در روزهایی که ایران در سوروسات عید به سر می‌برد آوارگی عیدی سیل‌زدگان شده است.

ما اینجا غرق در گرمای عیددیدنی‌های مرسوم و مردم شهرها و روستاهای گلستان غرق در سرمای سیلی که خانه‌هایشان را با خود برد و آرزوهایشان را ته‌نشین کرد و شاید آبی که ذوق کودکان را با خود برد، آمده تا خواب را از وجدان آسوده ما نیز بگیرد و به یادمان بیاورد که پیام عید، مهربانی و همدلی است و هم‌نوعان و هموطنان ما در گوشه‌ای از این سرزمین منتظر کمک ما هستند.

در چند روز اخیر، اخبار و تصاویر مربوط به وقوع سیل در گلستان به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شده و شاید بسیاری از ما که زمان زیادی از شبانه‌روز خود را به ویژه در ایام فراغت و تعطیلات نوروز، به فضای مجازی اختصاص داده‌ایم، تصاویر متعددی از روستاهای زیرآب دیده باشیم اما در این زمان، تنها دیدن و افسوس خوردن دردی را دوا نمی‌کند و بهتر است هریک از ما قدمی برداشته تا دردی از روی دوش سیل‌زدگان برداریم.

مسئولان تعدادی از استان‌ها برای کمک به مردم گلستان اعلام آمادگی کرده و انتظار می‌رود مدیران و مسئولان استان همدان نیز در یاری از سیل‌زدگان گلستان اعلام آمادگی کرده و همراه مردم این استان باشند.

استاندار همدان می‌تواند دستگاه‌های مرتبط را به همکاری در این زمینه و ارائه خدماتی همچون اسکان، ارسال ارزاق عمومی و کمک به پاکسازی شهرهای سیل‌زده فرابخواند تا آرامش تعطیلات نوروز تنها سهم همدانی‌ها و میهمانان این استان نباشد و کمک‌ مسئولان استان نیز باعث دلگرمی سیل‌زدگان شود.

مردم همدان نیز می‌توانند همانطور که در زلزله کرمانشاه نیز در کمک به زلزله‌زدگان، سنگ‌تمام گذاشتند قدمی برای ابراز همدردی با مردم سیل‌زده گلستان بردارند و از تلخی این روزهای سیل‌زدگان بکاهند.

جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام کرده و از مردم درخواست کرده که در صورت تمایل می‌توانند برای جبران خسارات سیل زدگان در مناطق شمالی کشور از طریق سامانه #112*780* اقدام کنند چراکه مردم سیل زده بعد از فروکش کردن سیل نیاز به کمک‌ دارند؛ در این میان جمعیت هلال احمر استان همدان نیز می‌تواند با اطلاع‌رسانی در این زمینه، کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع‌آوری کرده و به دست سیل‌زدگان برساند.

یادمان باشد که شهرهای شمالی کشور تنها قرارگاه فراغت و شادی تعطیلات ما نیستند و این روزها نیز که در سختی و مشکلات به سر می‌برند، نیاز دارند که به یاری آنها بشتابیم و مرهمی بر دردهایشان باشیم و سهممان از عید، مهربانی و کمک به همنوع باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن