Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدانی‌ها 9 میلیارد تومان زکات دادند

همدانی‌ها 9 میلیارد تومان زکات دادند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان همدان جمع‌آوری‌شده است که شهرستان ملایر بیشترین پرداخت زکات را در سال ۹۷ داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، غلامرضا صیاد زاده با بیان اینکه در ۱۲ ماهه سال ۹۷، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: شهرستان ملایر بیشترین پرداخت زکات را داشته است.

صیاد زاده در ادامه با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای امور محرومان، نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، افزود: ۳۷ درصد از زکات پرداخت‌شده نیز در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه ۷۵۰ روستا در استان همدان مشمول پرداخت زکات می‌باشند، گفت: روستائیان از ابتدای سال جاری ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۳ درصد از برنامه این واجب الهی تاکنون محقق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، با یاری خداوند در سال ۹۸، ۱۲ میلیارد تومان زکات از سطح استان جمع‌آوری شود.

غلامرضا صیاد زاده در پایان گفت: زکات بدن شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب (گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره) است و زکات مستحبی شامل (همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات) است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن