Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جذب 380 نیروی انسانی در مراکز بهداشت همدان/ ارسال 120 هزار دز واکسن به لرستان

جذب 380 نیروی انسانی در مراکز بهداشت همدان/ ارسال 120 هزار دز واکسن به لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 380 نیرو در قالب پزشک، ماما، مراقب سلامت زن و مرد، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه و دستیار دندان پزشکی در سطح استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، رشید حیدری مقدم در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی سلامت روان است، اظهار داشت: تقاضای ما از رسانه‌ها این است در فضای پرتلاطم بهداشت روان، امید را به مردم تزریق کنند چراکه مدیریت امنیت جامعه بسیار مورد اهمیت و ضروری است.

وی با اشاره به اجرای 350 پروژه عمرانی بهداشتی با 200 میلیارد تومان اعتبار در استان همدان خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح‌ها از منابع طرح تحول نظام سلامت و ردیف‌های متمرکز وزارت بهداشت تأمین شده است.

حیدری مقدم با بیان اینکه 380 نیرو در قالب پزشک، ماما، مراقب سلامت زن و مرد، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه و دستیار دندان پزشکی در سطح استان جذب شده است، یادآور شد: یکی از اولویت‌های ما وارنیش فلورایدتراپی بوده که یک میلیون و 200 هزار مورد فلورایدتراپی در سال قبل انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش نمک نان در استان از 1.8 درصد به یک درصد، گفت: یکی دیگر از اقدامات مرکز بهداشت استان تهیه 900 دستگاه پرتابل برای تجهیز کارشناسان بهداشت محیط حرفه‌ای بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اعلام اینکه 133 مرکز متخلف در استان از 20 اسفند سال قبل تا 20 فروردین امسال پلمپ شده است، یادآور شد: 19 هزار و 510 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی در این ایام صورت گرفته که 162 مرکز به مراجع قضایی ارجاع شدند و 32 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

حیدری مقدم با بیان اینکه سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشتی) در قالب 98 درصد از جمعیت استان اجرا شده است، اظهار داشت: تمام شهرستانها به جز  بخشی از ملایر و همدان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته اند و برای دو درصد باقی مانده نیز باید اطلاع رسانی صورت بگیرد تا مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: 80 درصد از مردم تحت پوشش سامانه حداقل یکبار مورد پایش بهداشتی پایه قرار گرفتند و 96 درصد از جمعیت استان از خدمات بهداشتی ابراز رضایت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه تمام تمرکز ما بر چهار درصد نارضایتی است، اظهار داشت: تلاش بر این است که این میزان نارضایتی را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مدارس مروج سلامت استان از 400 به 700 واحد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تا مسائل بهداشتی در آموزش و پرورش اصلاح نشود بخش عمده‌ای از فعالیت‌های درمانی قابل مدیریت نیست.

حیدری مقدم با بیان اینکه 436 قلم دارو و هفت قلم مکمل در اختیار روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر قرار گرفته است، گفت: تلاش بر این بوده که صد درصد دانش آموزان دوره متوسطه ویتامین D دریافت کنند و خوشبختانه کل این جمعیت در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: چهار محموله اورژانسی خدمات بهداشتی به استان لرستان اعزام شد و در ساعات اولیه پنج هزار و 500 قوطی شیرخشک در اختیار مردم معمولان و پل دختر قرار گرفت.

حیدری مقدم با بیان اینکه 120 هزار دز واکسن به این مناطق ارسال شد، گفت: همدان دپوی واکسن ده استان کشور است و در مراحل اولیه واکسن در اختیار مردم مناطق سیل زده قرار گرفت و خوشبختانه هیچگونه اپیدمی مارگزیدگی و عقرب گزیدگی و همچنین بیماری‌های بهداشتی گزارش نشد.

وی به قرارداد با شرکتی در استان از سه سال گذشته برای ارزیابی ایمنی مراکز بهداشت استان اشاره کرد و افزود: 500 مرکز در سطح استان مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته اند.

حیدری مقدم با بیان اینکه سامانه حامل‌های انرژی در دانشگاه علوم پزشکی از پنج سال اخیر فعال است، اظهار داشت: سهمیه مصرف انرژی تمام مراکز و واحدها در استان مشخص شده و در صورت استفاده بیش از سهمیه، هزینه مصرف به صورت شخصی از سوی افراد پرداخت می شود که دانشگاه علوم پزشکی می تواند این سامانه را در اختیار سایر دستگاه ها قرار دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن