Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مجازات فاش کردن اسرار دیگران در فضای مجازی

مجازات فاش کردن اسرار دیگران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: هرکس به‌وسیله دستگاه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز خوش نهاد از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و پخش تصاویر پسر جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت : متهم در بیرون از باشگاه با شاکی درگیری لفظی داشته و به جهت انتقام‌جویی مرتکب چنین عملی شده است.

خوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان با اعلام این خبر بیان کرد: پسری جوان اهل و ساکن شهرستان همدان با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهاراتش بیان نمود بنده جهت ورزش به باشگاه بدنسازی می‌روم ولیکن شخصی ناشناسی به‌صورت مخفیانه تصاویر بنده با پوشش ورزشی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به همراه اطلاعتم منتشر نموده است. لذا از کارشناسان این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم .

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه‌ شده توسط شاکی مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام شاکی اقدام نموده و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکیِ ایجاد مزاحمت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: با اقدامات تخصصی، متهم در شهرستان همدان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده تشکیل شده را داشت اما با مواجهه با ادله و مستندات موجود انکارناپذیر به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی خواند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقاتی که از متهم به عمل آمد، مشخص شد نامبرده در بیرون از باشگاه به شاکی درگیری لفظی داشته که در ادامه متهم جهت انتقام‌جویی از شاکی دست به انجام چنین عملی می زند.

سرهنگ سرخوش نهاد بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، به کاربران توصیه کرد: برابر قانون «هرکس به‌وسیله دستگاه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

این مقام مسئول در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیک، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن