Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام 23 مورد اهدای عضو در ملایر

انجام 23 مورد اهدای عضو در ملایر

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر فرهنگ اهدای عضو را نیازمند فرهنگسازی بیشتر دانست و گفت: 23 مورد اهدای عضو توسط بیماران مرگ مغزی در ملایر صورت گرفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس آذرهمایون با اشاره به فعالیت مجمع خیران سلامت ملایر به مدت 6 سال اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 نفر در حوزه‌های مختلف با این مجمع همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بهداشتی کشور تنها از عهده یک نهاد و وزارتخانه برنمی‌آید افزود: در این راستا باید آحاد جامعه، نهادها و خیران با ورود به این عرصه در راستای سلامت جامعه، بخش بهداشت و درمان را یاری کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده مجمع طی سال‌های گذشته گفت: خیران سلامت در بخش کمک به ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل مراکز درمانی، خرید تجهیزات بیمارستانی، اهدای ساختمان توسط خیران و... اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیازهای درمانی مراکز درمانی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز بیشتر می‌شود گفت: برخورداری از تجهیزات پزشکی به‌روز در مراکز درمانی و رفع مشکلات مراکز درمانی در روستاها یک ضرورت است که باید خیران با توجه به نیازهای بخش درمانی بیشتر ورود پیدا کنند.

آذرهمایون با اشاره به پروژه‌های در حال انجام توسط خیران حوزه سلامت گفت: ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی در روستای «جوراب» توسط حاج حسن توکلی، پایگاه شماره 3 شهری و مساعدت دو خانواده از خیران برای ساخت مرکز بهداشتی از جمله این پروژه‌هاست ضمن اینکه اورژانس بیمارستان مهر ملایر نیز به مناقصه گذاشته شده است.

وی ارائه مشاوره رایگان و کمک‌های مددکاری توسط واحد مددکاری مجمع برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، جمع‌آوری کمک از خیران و ارائه به بیماران صعب‌العلاج، ویزیت رایگان بیماران نیازمند، حضور رایگان پرستاران در منزل بیماران، همایش تجلیل از خیران سلامت، جمع‌آوری کمک‌های خیران در قالب دو نیسان مبالغ غیر نقدی و 7 میلیون تومان نقدی برای سیل‌زدگان لرستان را از خدمات مجمع خیران سلامت ملایر دانست.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با اشاره به فعالیت بخش مددکاری این مجمع گفت: پیشگیری از بیماری‌ها از برنامه‌های کارشناسان مددکاری است که در ماه مبارک رمضان در مساجد و جلسات خانگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توزیع سبد کالا بین بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در طول سال توسط خیران از طریق این مجمع انجام می‌شود گفت: در ماه رمضان نیز توزیع سبد کالا را در برنامه داریم.

آذرهمایون در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای عضو طی سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این مجمع ترویج فرهنگ اهدای عضو  است تا بتوان با کمک گرفتن و رضایت خانواده‌هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می‌شوند به بیماران نیازمند جانی دوباره ببخشید.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته تاکنون 23 مورد اهدای عضو توسط بیماران مرگ مغزی در ملایر صورت گرفته است تصریح کرد: 6 مورد از آنها مربوط به سال گذشته بوده است.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با اشاره به نامگذاری 31 اردیبهشت‌ماه به عنوان روز «اهدای عضو، اهدای زندگی» گفت: اشاعه فرهنگ اهدای عضو بیش از این نیازمند فرهنگسازی است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در ملایر فرم اهدای عضو پر کرده‌اند و درخواست کارت اهدای عضو به مجمع داده‌اند ضمن اینکه بسیاری از این افراد کارت خود را دریافت کرده اند.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر از برگزاری همایش پیاده‌روی عمومی توسط مجمع خیرین سلامت در روز 31 خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با هدف آشنایی بیشتر مردم با مجمع خیرین سلامت و شناساندن ظرفیت‌های آن برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن