Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمک پنج میلیاردی همدانی‌ها به مددجویان بهزیستی

کمک پنج میلیاردی همدانی‌ها به مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه از اهدا بیش از 5 میلیارد ریال فطریه نقد و غیر نقد به جامعه هدف بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، حمیداله فارسی از آمادگی دائمی دفاتر مشارکت های مردمی بهزیستی در شهرستان ها برای جذب و هزینه فطریه و نذورات خبر داد.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: دفاتر مشارکت های مردمی همچنان آمادگی جذب فطریه و کفاره را دارند.

وی افزود: با پیگیری روابط عمومی شهرستان ها و اهتمام رابطین مشارکت های مردمی واریز فوری مبالغ اهدایی در اولین روزهای بعد از عید سعید فطر به حساب نیازمندان شناسایی شده طی پیام هایی در کانال های پیام رسانی استانی اطلاع رسانی شد.

فارسی اظهار داشت: با اخذ شماره شبا از روزهای قبل از ماه مبارک رمضان، واحدهای مددکاری لیست های واریز را آماده کرده بودند.

وی گفت: به محض پایان شمارش وجوه، لیست واریز به بانک عامل ارجاع و فطریه های اهدایی به حساب مددجویان و توانخواهان مستحق واریز گردید. این رویه در شفاف سازی و ارائه گزارش نحوه ی هزینه به نیکوکاران، رویه دائمی بهزیستی خواهد بود و سعی خواهیم کرد اعتماد مردمی به سازمان را حفظ کنیم.

فارسی مبالغ کمک شده تاکنون به تفکیک مراکز دولتی بهزیستی استان را 3,781,410,500 ریال و اهدایی به موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی تحت نظارت را 1,347,330,000 ریال اعلام کرد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی در ادامه گفت ۱۷۳۴۲ نفر مددجوی مستمری بگیر در حوزه های زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و حسی ، فرزندان بهزیستی، اعصاب روانی های مهجورو ترخیصی از مراکز و چند قلو داریم  و علاوه بر این ها ۷۶۴۳۹ نفر خدمت گیرنده موردی نیازمند در بهزیستی استان ثبت شده است و علاوه بر استفاده وسیع از اعتبارات دولتی تخصیصی، از کمک های مردمی شامل فطریه و البته نذورات، هدایا وکمک ها در طول سال برای جواب گویی به این خیل عظیم از عزیزان ولی نعمت بهره گرفته ایم چون تعدادی از این قشر گسترده تحت پوشش از نیازمندترین اقشار جامعه هستند و دارای مشکلات و معلولیت های متعدد، چند معلولیتی و فقر مشهود می باشند و بخش وسیعی از ایشان شرایط استفاده از کمک های مردمی مطابق نیت نیکوکاران گرامی را دارند.

وی از نیکوکاران خواست با مراجعه به واحدهای بهزیستی در طرح های مشارکتی بهزیستی چون حامی، شکرانه سلامت و بیمه فرزندان آسمانی به یاری هموطنان وفرزندان نیازمند بشتابند.

فارسی وظایف دفتر جلب مشارکت های مردمی بعنوان فقط یکی از دفاتر مجموعه تحت نظارت خود را جذب و اهداء جهیزیه به مدد جویان و نیازمندان، جلب و جذب خدمات داوطلبین (خدمات فنی- علمی)، جلب و جذب گروههای همیار متخصص و غیر متخصص، اجرای طرح حامی کودکان و تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان و ایتام توسط خیرین، پیگیری املاک وقفی به بهزیستی، جمع آوری زکات فطره و جلب و جذب مشارکت های نقدی، غیر نقدی و خدماتی مردمی برشمرد. وی گفت این معاونت یکی از چهار معاونت بهزیستی در استان است و دارای دفاتر پرکار دیگری همچون موسسات خیریه - مراکز غیر دولتی، اشتغال - کارآفرینی و مسکن مددجویی است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در مورد طرح طرح شکرانه سلامت گفت: این طرح پیشرو، طرحی است که عموم کارمندان، کارگران  و حقوق بگیران سازمانهای دولتی و غیر دولتی با اعلام درخواست کتبی به واحد امور مالی سازمان خود  مبلغی را معین می‌کنند تا از حقوق آنها  کسر و برای رفع نیاز مددجویان، معلولان و ایتام هزینه شود. این مبالغ واریزی در بخش‌های مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه می‌شود و مردم می‌توانند بصورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی در این طرح بهزیستی در زمینه توانمندسازی مددجویان مشارکت کنند.

حمیداله فارسی در مورد طرح حامی نیز گفت: طرح حامی طرحی مفید و مورد استقبال در بهزیستی است که با اهداف رفع ضروریات اولیه زندگی، درمان، مسکن و تحصیل که در این طرح فرد حامی با پرداخت مبلغ ماهیانه به حساب مستمری و یا هر حساب دیگری که به نام افراد نیازمند افتتاح می شود در دوره زمانی که حامی تعیین میکند از افراد نیازمند حمایت میکند. شرکت در این طرح قدمی در جهت کاهش هزینه های زندگی و ارتقا سطح رفاه شهروندان نیازمند تحت حمایت بهزیستی می باشد.

فارسی بیمه فرزندان آسمانی را تشریح کرد و افزود: با توجه به اینکه کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی هنگام ترخیص نیازمند داشتن سرمایه برای زندگی هستند طرح بیمه آتیه کودکان آسمانی برای تعداد زیادی از این کودکان بی سرپرست با عاملیت چند شرکت بیمه و با مشارکت خیرین در دست اجراست. این طرح مکمل بیمه های دولتی از جمله بیمه ایران است. معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گفت درطرح صدقه تلفنی همشهریان می توانند با شماره گیری کد #1400028*4*733*  در سراسر استان به آسانی همنوعان نیازمند خود را یاری دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن