Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی طرح ملی قطار شهری همدان شتاب گیرد

طرح ملی قطار شهری همدان شتاب گیرد

فرماندار همدان با تاکید بر عزم مسئولان برای روان سازی ترافیک شهر گفت: اختلاف نظرهای جزئی بین شهرداری و شورای شهر نباید مانع اجرای طرح قطار شهری شود و باید این طرح شتاب گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین افشاری در جلسه اعضای شورای ترافیک همدان اظهار داشت: تصویب طرح قطار شهری در جدول ۲۰ قانون بودجه سال ۹۸ ظرفیت بزرگی برای توسعه شهر همدان و رفع مشکل ترافیکی این شهر گردشگری است که باید به بهترین شکل از آن بهره برداری کنیم.

وی اضافه کرد: قطار شهری همدان یک طرح ملی است که در سه مرحله امکان سنجی، مطالعه فنی و اقتصادی و اجرا پیش بینی شده و شهرداری موظف به اجرای آن است.

فرماندار همدان با تاکید بر حمایت شورای اسلامی شهر همدان از شهرداری افزود: مشاور صلاحیت دار بدون تشریفات برای این طرح ملی انتخاب شود تا سریعتر به نتیجه دلخواه برسیم.

رئیس شورای ترافیک شهر همدان با بیان اینکه همه مسئولان شهر خواهان و موافق اجرای طرح قطار شهری در همدان هستند، خاطر نشان کرد: برخی اختلاف نظرهای جزئی بین شورای شهر و شهرداری نباید مانع و سد این طرح بزرگ شود که سرنوشت شهر را برای ۵۰ سال آتی مشخص می کند.

افشاری گفت: با توجه به معماری منحصر به فرد شهر همدان برآورد مالی اجرای قطار شهری در حال حاضر امکان پذیر نیست و مشاور طرح پس از بررسی و مطالعات تخصصی باید میزان اعتبار مورد نیاز را اعلام کند.

وی با قدردانی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: گنجاندن طرح های کلیدی استان در ردیف های ملی قانون بودجه کار دشواری است که منفعت عمومی مردم به خوبی در آن برآورده می شود./ ایرنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن