Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمیته امداد همدان بیش از 54 هزار خانوار مددجو دارد

کمیته امداد همدان بیش از 54 هزار خانوار مددجو دارد

قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۴ هزار و ۷۰۶ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۵۸ درصد از این خانوارها در روستاهای استان سکونت دارند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، قاسم یارمحمدی اظهار داشت: ۱۰۳ هزار و ۸۱۴ نفر در قالب ۵۴ هزار و ۷۰۶ خانوار از حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد مقدس بهره‌مند می‌شوند.

یارمحمدی بابیان اینکه ۶۱ درصد از جمعیت مددجویان تحت حمایت این نهاد را زنان و باقی را مردان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: همچنین ۴۲ درصد خانوارهای تحت حمایت همدانی در شهرها و باقی در روستاها زندگی می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان همچنین در ادامه گفت: ۴۳ درصد از افراد تحت حمایت را خانواده‌های فوت سرپرست تشکیل می‌دهند و ۲۶ درصد از افراد تحت حمایت سرپرست خانوار ازکارافتاده هستند که دیگر توانایی کار، اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی را ندارند.

وی ادامه داد: مابقی نیز سرپرست خانوارهای دارای معلولیت،  بد سرپرست، زنان مطلقه، خانواده‌های سربازان و  زندانیان هستند.

قاسم یارمحمدی با اشاره به اینکه در کنار پرداخت کمک‌معیشت خدمات دیگری نیز به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: خدمات خرید، ساخت، بهسازی و اجاره مسکن، کمک‌هزینه ازدواج در قالب جهیزیه، کمک‌هزینه‌های درمان، صدور کارت درمان، خدمات بیمه‌ای، خدمات فرهنگی مانند خدمات دانش‌آموزی و دانشجویی، اردوهای زیارتی و آموزشی، مشاوره‌های تحصیلی، ازدواج و خانواده، وام‌های دانشجویی، وام‌های اشتغال، کاریابی، آموزش و حمایت‌های خاص مانند خدمات نظام‌وظیفه، تسهیلات کمک‌هزینه امور رفاهی و تسهیلات مهاجرت به روستا است که به این عزیزان ارائه می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن