Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مردم در كنار كار خير به پرداخت زكات هم توجه كنند

مردم در كنار كار خير به پرداخت زكات هم توجه كنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: گاهی برخی خیرین میلیاردها تومان هزینه می‌کنند اما یکصد هزار تومان زکات خود مال را نمی‌دهند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در همدان با بیان اینکه جامعه ما نیاز دارد که منزلت معلم و آموزش و پرورش بازشناسی و تعریف شود اظهار کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی و رشد در عرصه فرهنگی باید جایگاه آموزش و پرورش بازتعریف شود.

وی با بیان اینکه ورود فرهنگیان در عرصه تربیت از اساسی‌ترین مقولات در جامعه است و امروز آموزش و پرورش مهد تربیت شناخته شده است گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان کمک‌های قابل قبولی داشته‌اند که نشان از درک اجتماعی بالای آنها دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز کار بزرگی انجام می‌دهند و شاید روزی بوعلی سینای دیگری به دست آنها تحویل جامعه شود ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند پرونده انسان روزی بسته می‌شود اما چند موضوع استمرار دارد که یکی از آنها صدقه جاریه است.

شعبانی با اشاره به اینکه در اسلام وظایف مالی تعریف شده که یکی از آنها پرداخت زکات و خمس است و برخی از فقها هم می‌گویند یکی هم انفاق است افزود: گاهی موارد برخی خیرین میلیاردها تومان هزینه می‌کنند اما یکصد هزار تومان زکات خود مال را نمی‌دهند در صورتی که باید مجموعه اینها با هم مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان نیز با بیان اینکه همدلی خاصی بین مسوولان استان وجود دارد اظهار کرد:‌ زمانی که فرماندار بود هر جا در بخش دولتی برای امور آموزش و پرورش اعتباری تخصیص نمی‌یافت به سمت خیرین می‌رفتیم و گره‌گشایی می‌شد.

ظاهر پورمجاهد گفت: حاصل تلاش این خیران دانش‌آموزی بود که در حوزه نرم‌افزاری فعالیت کرد و به جایی رسید که کارهای ابتکاری انجام داد و در وزارت دفاع نیز او را به کار گرفتند، در حال حاضر هم شرکتی دانش‌بنیان ایجاد کرده و قراردادی چند میلیونی دارد.

وی بیان کرد:‌ در سفر به یکی از روستاها هم دانش‌آموزی که زیر پوشش کمیته امداد بود در حضور مسوولان از نبود دبیرستان گلایه کرد؛ خیرین به کمک آمدند تا او درس بخواند و امروز هم در اجتماع فردی موثر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به اینکه این روحیه باید در عرصه‌های دیگر وارد شود گفت: باید کنار هم باشیم و امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نوع تخصیص اعتبار حالت خاصی پیدا کرده است اظهار کرد: در شرایطی هستیم که اولویت‌ها تغییر کرده است بنابراین طبق آن برنامه‌های قبلی باید اصلاح و اولویت‌بندی شود که کمک خیرین هم می‌تواند گره‌گشا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به جایگاه والای انسان اظهار کرد: انسان به عنوان جانشین خداوند کمالاتی دارد و اسراری نمایان می‌کند که ملائک نمی‌توانند آن را درک کنند، او می‌تواند هدف صحیح را انتخاب کند که به سعادت برسد.

محمد پورداوود خیرین مدرسه‌ساز را مصداق بارز «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند» دانست و گفت: عمل خیرین مدرسه‌ساز در ابعاد فردی، اجتماعی و دینی متبلور شده و کنشی در عرصه مشارکت است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن