Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمک بهزیستی به نگهداری 690 کودک ضایعه‌نخاعی در همدان

کمک بهزیستی به نگهداری 690 کودک ضایعه‌نخاعی در همدان

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: 690 کودک ضایعه‌نخاعی در بستر ماهیانه حق پرستاری و هزینه لوازم بهداشتی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، فرید حجت الاسلامی با بیان اینکه ظرفیت مرکز جدید سالمندان 50 نفر است، اظهار داشت: اگر بتوانیم ظرفیت اسمی هریک از دو مرکز روزانه زنان و مردان را به یکصد نفر برسانیم در مجموع به 200 سالمند در این مراکز خدمات ارائه خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به فرهنگ غنی مردم هنوز در استان همدان به سمت نگهداری شبانه روزی سالمندان نرفته ایم.

حجت الاسلامی با بیان اینکه به 65 درصد از ظرفیت اسمی مرکز می‌توان یارانه پرداخت کرد، یادآور شد: این یارانه به عنوان کمک هزینه برای حضور افراد به مدت یک ماه پرداخت می‌شود که از 400 هزار تومان آغاز و به 720 هزار تومان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مکلف است برای افراد مجهول الهویه هزینه ها را کامل پرداخت کند، اظهار داشت: 330 نفر در مراکز توانبخشی استان خدمات دریافت می‌کنند و مشخصات مجهول الهویه بودن این افراد ثبت شده است.

حجت الاسلامی با بیان اینکه 690 کودک ضایعه نخاعی ماهیانه برای تأمین وام بهداشتی 70 هزار تومان دریافت می کنند، یادآور شد: حق پرستاری نیز ماهیانه به حساب این افراد واریز می‌شوند.

وی با بیان اینکه 950 کودک در بستر غیر ضایعه نخاعی نیز خدمات دریافت می‌کنند، اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی کودکان اوتیسم در استان پیگیری شده که حداقل 50 متقاضی نیاز دارد در حالیکه تنها 12 خانواده خواستار حضور کودکان خود در این مرکز بوده‌اند.

حجت الاسلامی با بیان اینکه 169 کودک اوتیسم در استان شناسایی شده است، یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که مرکز و مربی مجزا برای حرفه‌آموزی این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیارد و 370 میلیون تومان یارانه به طور ماهانه به مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی استان پرداخت می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن