Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان معتاد متجاهر ندارد‌

همدان معتاد متجاهر ندارد‌

دبیر سابق شورای مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: همدان از جمله استان‌های پیشرو در کشور است که معتاد متجاهر ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، سید جواد حسینی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: با اعلام اینکه در طول یک سال گذشته توانستیم ظرفیت مراکز ماده 16 را در استان افزایش دهیم اظهار داشت: ظرفیت فعلی این مراکز در استان 200 نفر است که ما در حال حاضر با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط  با دو برابر ظرفیت از آنها برای بهبود معتادان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در جلسه کشوری ستاد مبارزه با مواد مخدرمقرر گردید ظرفیت استان همدان در بخش مراکز ماده 16 افزایش یابد به همین منظور مقرر شد این مراکز در همدان و 10 استان دیگر ساخته شود.

دبیر سابق شورای مبارزه با مواد مخدر همدان  با اشاره به اینکه هم اکنون یک مرکز ماده 16با ظرفیت 400 نفر توسط سپاه در نهاوند در حال راه‌اندازی است، گفت: این مجموعه هم اکنون  95 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران این مجموعه، مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه همدان از استان پیشرویی است که معتاد متجاهر ندارد، عنوان کرد: در طول دو سال گذشته توانستیم پس از 38 سال استقلال دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را به دست آوریم.

حسینی با بیان اینکه استان همدان در پایان سال 97 از جمله استان‌های برتر کشور در این عرصه بود، گفت: کسب رتبه دوم در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر، کسب رتبه برتر در حوزه حقوقی و قضایی و کسب رتبه سوم کشوری در بخش پیشگیری از اعتیاد در کمپ‌ها از جمله افتخارات استان در طول دو سال گذشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: در حال حاضر همه افرادی که در مراکز ماده 16 بهبود یافته‌اند به همراه خانواده‌هایشان در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش دیده و تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند، امری که سبب شد استان همدان رتبه دوم را در کشور به دست آورد.

مدیرکل بهزیستی همدانی نیز با تشریح اقدامات این نهاد در عرصه مقابله  با مواد مخدر است اظهار داشت: از ابتدای سال تا امروز، 80 نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کارگاه آموزشی برای 400 نفراز خانواده‌های نیروهای مسلح، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد،  برپایی کارگاه پیشگیری از آسیب اجتماعی، اجرای 73 مورد مسابقه، انجام 13 مورد بازدید از کمپ‌های درمان ماده 16، برگزاری کارگاه آموزشی مرتبط با فضای مجازی و آموزش تعداد زیادی از خانواده ها در این عرصه از جمله اقدامات بهزیستی به شمار می‌آید.

الوند بیان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی در 13 مهد کودک، فعالیت در محلات برای آموزش و آگاهی مردم در عرصه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر سبب شده است تا ما بتوانیم  از رتبه 26 در حوزه کنترل و پیشگیری در سال 96 به رتبه 3 در سال 97 دست یابیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن