Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 30 درصد جامعه بیکار همدان فارغ‌التحصیل هستند

30 درصد جامعه بیکار همدان فارغ‌التحصیل هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد بیکاران همدان را جمعیت فارغ التحصیلان تشکیل داده است، گفت: نرخ بیکاری ۱۰ درصد در سال بیانگر وجود ۵۱ هزار نفر بیکار در استان همدان است.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد توصیفیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بیکاران استان همدان کم نیست و این آمار نشان دهنده ریشه کنی بیکاری در استان نیست بلکه به معنای قرار گرفتن استان در مسیر توسعه است.

وی با بیان اینکه از بیش از ۵۰ هزار بیکار موجود در استان ۱۶ هزار و ۹۷ نفر را بیکاران دانشگاهی در برمی گیرند، تصریح کرد: با وجود نرخ بیکاری تک رقمی در استان نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ۱۲ تا۱۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاه تشکیل داده اند، افزود: این امر نشانگر عدم تطابق نظام آموزش عالی با نظام بازار کار استان و کشور و توجه به مدرک محوری به جای مهارت گرایی نیروی انسانی است.

توصیفیان با تاکید براینکه اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره نرخ بیکاری استان همدان نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه باعث القای بی اعتمادی و ناامیدی در بین آحاد مردم می شود،  یادآور شد: دقیق ترین و شفافترین آمار نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استانهای کشور را متولی آمار یعنی مرکزآمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی آمار کشور ارائه می دهد و هرگونه حدس و گمان و تخمین های غیرکارشناسی تنها نظرات شخصی افراد است.

وی گفت: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته در استان همدان ۲۷۱۱ نفر بوده که این رقم در اول مرداد ۲۶۳۰ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امروز ظرفیت اصلی اشتغال در کارخانه های بزرگ نیست بلکه در کسب و کارهای خرد و کوچک و زودبازده است،  عنوان کرد: کسب و کارهای کاربر اشتغالزا هستند نه کسب و کارهای سرمایه بر.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در پرداخت کمی و کیفی تسهیلات اشتغالزا عملکرد موفقی داشته است، ادامه داد: در مجموع ۱۹۹۶ طرح اشتغال روستایی به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

تشکیل انجمن صنفی کارگری خبرنگاران همدانی

توصیفیان از تشکیل انجمن صنفی کارگری خبرنگاران همدانی خبرداد و خاطرنشان کرد: تشکل انجمن صنفی کارگری خبرنگاران با عضویت حداقل ۵۰ نفر در استان تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این تشکل در۱۲ استان کشور تشکیل شده و یا در حال تشکیل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت شغل خبرنگاری جز گروه ب مشاغل سخت و زیان آور است و خبرنگارانی که دارای کارفرما هستند و عنوان شغلی انها خبرنگار است در این‌گروه قرار می گیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن