Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی صد سال تنهایی در همدان!

صد سال تنهایی در همدان!

آوازه روستای تاج آباد سفلی(یکی از روستاهای شهرستان بهار استان همدان) به خاطر فعالیت فرهنگی و کتاب خوانی اکثر مردم این روستا و تابلو‌هایی برگرفته از نام کتاب مشاهیر که بر سر کوچه‌های روستا نصب شده است، می باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، تصاویری از تابلوی کوچه‌های روستایی در ۲۵ کیلومتری مسیر اصلی همدان- کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش کاربران همراه بود.

آوازه روستای تاج آباد سفلی به خاطر آب و هوای خوب آن نیست، بلکه فعالیت فرهنگی و کتاب خوانی اکثر مردم این روستا و تابلو‌هایی برگرفته از نام کتاب مشاهیر که بر سر کوچه‌های روستا نصب شده باعث شهرت این روستا شده است.

دو سال پیش شورای روستا ایده نام گذاری معابر به نام کتاب نویسنده‌های بنام و مشهور را مطرح کرد که این ایده با استقبال زیاد مردم روستا مواجه شد و با وجود رای و حمایت بخشدار، دادستان و رئیس شورای شهرستان، به دلیل مسائل مالی، ساخت و نصب تابلو‌ها انجام نشده بود تا این که یکی از اهالی علاقه‌مند به کتاب خوانی در روستا با کمترین هزینه اقدام به ساخت و نصب تابلو‌ها کرد و ۳۰ کوچه به نام کتاب‌های نویسنده‌های بزرگ مزین شد.

«محله صد سال تنهایی» که یادآور اثر ماندگار گابریل گارسیا مارکز است و همچنین «کوچه شازده کوچولو» یادآور اثر آنتوان دو سنت اگزوپری از نام‌هایی است که در کوی و برزن این روستا به چشم می‌خورد.

این روستا که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد کتابخانه‌ای با شش هزار جلد دارد که نشان از علاقه مردم روستا به کتاب خوانی است. در گذشته هم این روستا مرکز موسیقی منطقه بوده و نوازندگان و خوانندگان معروفی داشته است. اشعار به جامانده به زبان کردی در منطقه نشان از اهمیت آن دارد./روزنامه خراسان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن