Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استفاده از رنگ‌‎های شیمیایی برای تولید بستنی

4512052200
استفاده از رنگ‌‎های شیمیایی برای تولید بستنی

کارشناس موادغذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بسیاری از کارگاههای تولید بستنی از رنگ های شیمیایی و غیرمجاز استفاده می کنند.

 

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی باب الحوائجی اظهار داشت: بازرسی از کارگاه های تولید بستنی در ۲ بخش مواد اولیه تولید شامل خامه، شیر، گلاب، رنگ و اسانس مورد استفاده به ویژه در بستنی های میوه ای صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به بررسیهای صورت گرفته مواد اولیه مورد استفاده برای بستنی مشکلی نداشتند اما با استفاده از اسانس های غیرمجاز در بیشتر بستنی های سنتی، آنها را به عنوان بستنی میوه ای عرضه می کردند.

کارشناس موادغذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: کارگاه های تولید بستنی باید دارای مسئول فنی باشند تا بدانند چه رنگی و به چه اندازه در بستنی استفاده کنند که هیچیک از کارگاه های مورد بازرسی مسئول فنی نداشتند.

وی بیان کرد: در بازدید از یک کارگاه تولید بستنی مشخص شد که به اندازه غیرمجاز از اسانس های غیراستاندارد استفاده می شود و فعالان در این کارگاه نیز بدون اطلاع از این موضوع تنها به دستور مسئول و مالک این واحد اقدام به این کار کرده بودند.

کارشناس موادغذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شهروندان خواست از خرید بسته ای و فله ای پرهیز کنند و هنگام خرید بستنی های صنعتی نیز باید به مشخصات درج شده بر روی بسته آن توجه شود.

باب الحوائجی ادامه داد: کارگاه ها تنها مجاز به تولید بستنی بوده و حق عرضه ندارند البته برخی بستنی فروشی ها در همان محل تولید و به فروش می رسانند که این موضوع اشکالی ندارد./ ایرنا

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن