Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آماده‌باش 24 بیمارستان در همدان در ایام اربعین

آماده‌باش 24 بیمارستان در همدان در ایام اربعین

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تمام‌قد آماده خدمت‌رسانی به زائرین در ایام اربعین است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، حبیب معصومی با اشاره به رسالت ویژه دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان طی ایام اربعین اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در نقش استانی خود مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرینی که از این استان عبور می‌کنند را داراست و حسب تکلیفی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر دوش این مجموعه نهاده رسالت کمک و پشتیبانی از استان‌های ایلام و کرمانشاه نیز را نیز طی این ایام عده‌دار است.

وی با بیان اینکه تفاوت دیگری نیز با عنوان "پس‌کرانه 5استان" در مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا لحاظ شده‌است گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائرین 5 استان گلستان، مازندران، قم و خراسان‌های شمالی و رضوی در مسیر برگشت نیز در شهر مریانج از تمهیداتی نظیر اسکان، تغذیه و خدمات بهداشتی درمانی بهره ‌خواهند برد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ادامه داد: بر اساس مسئولیت مذکور، ارائه خدمات طی سال‌جاری به شکلی ویژه انجام خواهد شد به طوری‌که درمانگاه مریانج به صورت شبانه‌روزی در این ایام ارائه خدمت خواهد داشت و دارویار معاونت بهداشتی از طرف این مجموعه در درمانگاه مستقر خواهد بود.

وی تشریح کرد: همچنین 2 داروخانه خارج از فضای درمانگاه در شهر مریانج، یک روز درمیان به صورت 24ساعته پشتیبان حمایت دارویی از زائرین خواهد بود و خوشبختانه انبارهای دارویی بحران دانشگاه دپوی دارویی لازم را برای این ایام لحاظ نموده‌است.

معصومی با اشاره به استقرار اتوبوس آمبولانس در شهر مریانج ادامه داد: نماینده ناظر دانشگاه نیز در این شهر بر روند خدمت‌رسانی نظارت خواهد داشت و در واقع شهر مریانج نقطه عطف ارائه خدمات بهداشتی درمانی خواهد بود.

وی بیان کرد: علاوه بر شهر مریانج، درمانگاه و داروخانه خصوصی شهر جورقان نیز در این ایام تاساعت23 فعال هستند همچنین در ترمینال انقلاب، ورودی شهر بهار و میدان فرودگاه آمبولانس به‌صورت آماده‌باش مستقر است.

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های اربعین

مدیر حوادث دانشگاه از فعالیت مستمر داروخانه‌های شهرک فرهنگیان و مدنی در ایام اربعین خبر داد و افزود: 75موکب در سطح استان مستقر است که در اغلب این موکب‌ها استقرار نیروهای اورژانس و آمبولانس را خواهیم داشت.

وی همچنین به تشدید نظارت‌های بهداشتی معاونت بهداشت بر تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی و آشامیدنی در این ایام اشاره و عنوان کرد: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راه که حدود 40 مورد در سطح استان هستند و ایستگاه‌های صلواتی نیز مشمول تشدید نظارت‌های بهداشتی خواهند بود.

معصومی متذکر شد: توزیع 3نوع پمفلت آموزشی، نظارت ویژه بر آشپزخانه مرکزی موکب‌ها که در پادگان ابوذر مستقر است و آموزش موکب‌داران در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی از دیگر اقداماتی است که در این ایام ارائه می‌شود.

وی با اشاره به استقرار یک دستگاه آمبولانس در ایستگاه راه‌آهن تبیین کرد: روزانه 4 قطار در ایام اربعین از ایستگاه‌های تهران و مشهد به ایستگاه راه‌آهن همدان تردد دارند که این حجم از ورود و خروج به استان نیازمند استقرار آمبولانس و خدمات بهداشتی درمانی خواهد بود.

24بیمارستان در شهر همدان آماده پذیرش

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از آمادگی بیمارستان‌های بعثت، سینا، ارتش و آتیه خبر داد و گفت: از روز 24 مهرماه جاری روزانه بیش از 1500 دستگاه اتوبوس زائرین وارد استان خواهد شد که ارائه خدمات لازم به این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: طی روزهای 24 و 25 مهرماه روزانه 1520دستگاه، روز 26مهر تعداد 1840 دستگاه، طی روزهای 27 و 28 مهر 2500 دستگاه و روز 29‌ام 1840 دستگاه اتوبوس به استان و به‌ویژه شهر مریانج وارد می‌شود.

معصومی خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد اربعین استان و جلسات شهرستان، نمایندگان دانشگاه حضور داشتند همچنین رئیس دانشگاه به‌عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان اربعین دو جلسه داخلی را در سطح دانشگاه ترتیب داده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته‌است.

وی در ادامه با اشاره به نقش استان در پشتیبانی از استان‌های مرزی اظهار داشت: 6دستگاه آمبولانس به همراه 12نفر نیروی انسانی از  تاریخ 98.7.20 تا 98.7.30 به مدت 10 به کرمانشاه اعزام می‌شوند و 33نفر نیروی انسانی از معاونت بهداشتی به مرز مهران و 2 نفر به کشور عراق اعزام خواهند شد.

مدیر حوادث دانشگاه همچنین از اعزام 19نفر نیروی درمانی از معانت مربوطه به استان‌های کرمانشاه و ایلام خبر داد و بیان کرد: هفته گذشته در همایش اربعین تهران مطالبی که از تجربه 6سال میزبانی از زائرین اربعین به‌دست آمده بود با عنوان درس‌های آموخته شده از اربعین ارائه کردیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن