Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز بهداشت همدان

ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز بهداشت همدان

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: تمامی خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید رنجبران اظهار داشت: یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات رایگان روانشناسی در مراکز بهداشتی استان است.

وی با بیان اینکه  همه روانشناسان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت دارای تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، ابراز کرد: پس از اینکه مراجعه کنندگان مورد غربالگری سلامت روان توسط مراقبین سلامت قرار گرفتند، در صورت نیاز به این کارشناسان معرفی می‌شوند.

مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما حساس سازی مردم نسبت به سلامت روان است و غربالگری سلامت روان و ارائه خدمات رایگان روانشناسی در مراکز بهداشتی به پیشگیری از بسیاری آسیب ها مانند اعتیاد، خودکشی و ابتلا به افسردگی کمک می‌کند.

رنجبران گفت: کارشناسان روانشناسی در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت روزانه حضور دارند اما در پایگاه‌های سلامت که جمعیت کمتری را پوشش می‌دهد، هفته ای دو روز حاضر می‌شوند.

وی افزود: در صورتیکه شدت و نوع اختلالات در بیماری بالا باشد برای ادامه درمان به سطوح بالاتری مانند روانپزشک ارجاع داده می‌شود.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو به آغاز هفته سلامت روان  اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که متناسب با عنوان هر روز از هفته در شهرستان همدان و دیگر نقاط استان اجرا می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن