Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تولد بیش از 13 هزار نوزاد در همدان/ روزانه به طور میانگین 29 نفر در همدان می‌میرند

تولد بیش از 13 هزار نوزاد در همدان/ روزانه به طور میانگین 29 نفر در همدان می‌میرند

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: میزان تولد در نیمه نخست سالجاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۳.۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، اسد حسن زاده زورمند در تشریح وقایع حیاتی چهارگانه در ۶ ماهه سال جاری این استان افزود:  ۱۳ هزار و ۷۸ واقعه ولادت نیمه نخست امسال به ثبت رسیده در حالیکه مدت مشابه سال قبل این آمار ۱۵ هزار و ۵۹ واقعه بوده است.

وی اضافه کرد: از کل ولادت های ثبت شده در همدان ۶ هزار و ۷۹۳ نفر پسر و ۶ هزار و ۲۸۳ نفر دختر بوده اند که در مجموع به ازای هر ۱۰۸ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: هشت هزار و ۵۸۰ واقعه ولادت در مناطق شهری و چهار هزار و ۴۹۸ واقعه روستایی بوده و بیشترین ولادت مربوط به گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ سال با ۲۸/۴ درصد از کل ولادت بوده است.

حسن زاده زورمند اظهار داشت: ۹۹.۹ درصد ولادتها در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند و بیشترین درصد ثبت ولادت در مهلت قانونی مربوط به شهرستان های کبودراهنگ و فامنین با ۱۰۰ درصد و کمترین آن متعلق به شهرستان نهاوند با ۹۹.۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۸۴ نوزاد ۲ قلو امسال متولد شدند افزود: همچنین نیمه نخست سالجاری ۲ مورد سه قلو زایی و یک مورد چهار قلوزایی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: بیشترین نام انتخابی در گروه پسران مربوط به نام امیرعلی با تعداد ۲۹۳ مورد و در گروه دختران بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با تعداد ۲۶۳ مورد بوده است.

حسن زاده زورمند اضافه کرد: همچنین بعد از نام امیرعلی در گروه پسران، امیرحسین و علی در رده های بعدی قرار دارند و در گروه دختران نیز بعد از نام فاطمه، به ترتیب نامهای زهرا و حلما حائز فراوانی هستند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری پنج هزار و ۳۳۸ واقـعه فوت در استان همدان به ثبت رسیده است گفت: از کل فوتهای ثبت شده در این مدت سه هزار و ۷۲ نفر مرد و ۲ هزار و ۲۶۶ نفر زن بوده اند.

مدیر کل ثبت احوال همدان افزود: سه هزار و ۲۰۳ واقعه فوت در مناطق شهری و ۲ هزار و ۱۳۵ مورد در روستاها رخ داده است و در مقابل هر  ۱۰۰ فوت ثبت شده برای زنان ۱۳۶ فوت برای مردان به ثبت رسیده است.

به گفته حسن زاده به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۹ مورد فوت در استان همدان ثبت شده که بیشترین علت فوت مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی با یک هزار و ۹۸۶ مورد از کل فوت ثبت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن