Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چرا هوای همدان آلوده شد؟

چرا هوای همدان آلوده شد؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: شاخص هوای 24 ساعته شهر همدان منتهی به ساعت 11 چهارشنبه 6 آذر ماه، وضعیت هشدار را نشان می دهد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای همدان بر اساس میانگین در 24 ساعت گذشته (از ساعت 11 دیروز تا ساعت 11 امروز) با میزان 127، ناسالم برای گروه های حساس و در وضعیت هشدار بوده است.

وی علت آلودگی را ذرات کوچک تر از 5/2 میکرون عنوان کرد و گفت: پدیده وارونگی دما و اینورژن، و قرار گیری ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقطه پر ترافیک شهر، موجب شده است غلظت اعلام شده آلودگی هوا در ساعات ابتدایی صبح افزایش یافته و به دلیل حرکت نکردن هوا، شاخص آلودگی ثابت بماند و شاخص اعلام شده در نقطه پر ترافیک شهر نمی تواند, شاخص دقیقی از وضعیت هوای تمام نقاط شهر همدان باشد که به این منظور نیاز به ایستگاه های پایش بیشتری داریم.

وی خاطر نشان کرد: با گرم تر شدن و حرکت هوا، میزان آلودگی اعلام شده توسط ایستگاه سنجش که در محل میدان پروانه های همدان قرار گرفته است, کاهش می یابد.

وی یاداور شد: شاخص 24 ساعته کیفیت هوا به صورت روزانه برای دستگاه های مرتبط از جمله سازمان مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی همدان ارسال می شود که بر اساس دستورالعمل شرایط اضطراری هوا، در خصوص مسائل گوناگون از جمله هشدارها و اقدامات لازم در کمیته مربوطه تصمیم گیری خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن