Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی حمایت بهزیستی از ۴۸ هزار معلول در همدان

حمایت بهزیستی از ۴۸ هزار معلول در همدان

آئین روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل بهزیستی استان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و جمعی از مسئولین در همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان حمیدرضا الوند در آیین روز جهانی معلولان  با اشاره به شعار روز جهانی معلولان  "ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دست یابی به توسعه فراگیر"، عادلانه و پایدارگفت:  اولین گام در راستای تحقق این شعار برداشتن موانع حضور معلولان در جامعه بخصوص موانع ذهنی است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: انتصاب مشاور ویژه استاندار در امور معلولین توسط استاندار  را نشان از توجه  به این قشر از جامعه و در کل رویکرد اجتماعی ایشان  قلمداد کرد و گفت:در شرایط کنونی باوجود اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، طرح‌های عمرانی ویژه معلولان در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: اعتبارات ساخت واحد مسکونی شهری ویژه معلولان از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و همین امر نوید بخش ایجاد تحول در تهیه و ساخت مسکن برای معلولان خواهد بود. 
مدیرکل بهزیستی استان  خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته جهانی معلولان ۲۵ واحد مسکونی برای خانواده معلولان در همدان بهره‌برداری شد و ۵۰ واحد نیز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نزدیک به ۱۶۵ واحد مسکونی برای معلولان ساخته شد، افزود: سال گذشته با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۱۳۴ معلول اشتغالزایی شد.
مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بهزیستی همدان امسال  برای یک‌هزار و ۸۰۰ معلول است، اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی همدان هستند.
وی گفت: امروز باید نیازهای معلولان را بشناسیم و در راستای رفع این نیازها تلاش کنیم و خوشبختانه  نگاه  جامعه به معلولان تغییر کرده است،لذا در راستای تحقق خواسته‌های معلولان همه ما باید تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بدیع‌ترین نیاز معلولان این است که ابزارهای مشارکت و حضور آنها در فضاهای  شهری فراهم باشد تا بتوانند به راحتی وارد اجتماع شوند، که مناسب سازی ساختمان اداره ها از ابزارهای اصلی مشارکت اجتماعی معلولان است و اکنون تمام ساختمان‌های ستادی اداره های سطح استان برای معلولان مناسب سازی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: شهرداری‌ها به عنوان محور اصلی مناسب سازی فضای شهری، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و حمل و نقل عمومی هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
الوند افزود: باید از ظرفیت‌های دانش، تحصیل و توانایی فنی‌وحرفه‌ای معلولان استفاده کنیم چراکه معلولیت محدودیت نیست و رویکرد و دیدگاه مردم استان باید نسبت به قدرت و توانایی معلولان تغییر کند.
مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: خود معلولان و خانواده آن‌ها نیز باید مهارت و توانایی خود را باور کنند و در راه اصلاح نگاه جامعه و حضور معلولان در جامعه به بهزیستی کمک نمایند. 
وی افزود: مستمری معلولان به همراه کمک هزینه‌ای که از محل هدفمندی یارانه و حمایت معیشتی پرداخت می‌شود هر ماه از طریق بهزیستی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
الوند اصافه کرد: علاوه بر کمک هزینه لوازم اولیه زندگی بر اساس نوع و شدت معلولیت که در کمیته های توانبخشی تعیین می شود به حساب معلولان واریز می‌شود غالب معلولان از حمایت هایی همچون کمک هزینه تحصیلی، دریافت وسایل کمک توانبخشی، توانپزشکی و ... نیز برخوردار هستند. 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن