Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همکاری ۵۹ وکیل نیکوکار با مددجویان همدانی

همکاری ۵۹ وکیل نیکوکار با مددجویان همدانی

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۹ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار به‌منظور ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و خانوادگی مددجویان تحت حمایت این نهاد همکاری دارند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از کمیته امداد، حسین روغنکار بابیان این مطلب که ارائه خدمات حقوقی، قضایی و مشاوره‌های حقوقی یکی از راه‌های آگاه‌سازی اجتماعی و احقاق حقوق مددجویان است، گفت: ۵۹ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار به‌منظور ارائه خدمات حقوقی، قضائی، مشاوره‌ای و خانوادگی مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد استان همکاری دارند.
وی ضمن اشاره به‌رایگان بودن ارائه خدمات حقوقی به مددجویان این نهاد، افزود: کمیته امداد استان همدان طی هشت‌ماهه امسال، ۱۸۸ مورد مشاوره حقوقی و ۱۹۰ مورد اظهارنامه دادخواست، شکوائیه و لایحه را برای خانواده‌های تحت حمایت، از طریق حوزه حقوقی این نهاد تنظیم و پیگیری نموده و نسبت به احقاق حقوق قانونی آن‌ها اقدام کرده است.
حسین روغنکار خاطرنشان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به احقاق حق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند و بعضاً حقوقشان از دست می‌رود که در همین راستا کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان مدافع مسلم حقوق محرومان با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره به ایشان، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانواده‌ها بوده و تا حد امکان برای احقاق حقوق آنان تلاش می‌نمایند.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص ۱۲ میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد در مرکز و شهرستان‌های استان فعال هستند که مددجویان می‌توانند با مراجعه به آن‌ها از مشاوره و راهنمایی‌های حقوقی در تمام زمینه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.
وی بابیان اینکه از ابتدای امسال، مشکلات حقوقی ۱۰۹ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۲۷ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است، گفت: ۳۲ جلسه دادرسی و پیگیری هشت مورد امور ثبتی و ملکی از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.
روغنکار همچنین اعتراض و درخواست تجدیدنظر در دعوی برای ۱۷ پرونده و معرفی ۶۱ پرونده به کانون وکلا برای اخذ وکیل معاضدتی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد.
وی در ادامه گفت: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال می‌باشند.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین ۱۳ مورد سازش بین اصحاب دعوی و ۱۶۴ موردقرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در سال ۹۸ برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای ۵۸ نفر و برگزاری ۱۲ دوره آموزشی برای ۴۳۶ نفر انجام‌شده است.
روغنکار در پایان گفت: تفاهم‌نامه با بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون وکلا نیز جهت مساعدت‌های حقوقی مددجویان امضاشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن