Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تب آنفولانزا در همدان می‌خوابد

تب آنفولانزا در همدان می‌خوابد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه روند ابتلا به آنفلوانزا در استان همدان سیر نزولی یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"، منوچهر کرمی اظهار داشت: تعداد مبتلایان به آنفلوانزا نسبت به هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این روند نزولی ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه همواره از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال آنفلوانزا سخت گیر باشند، ابراز کرد: در 98 درصد موارد این بیماری با استراحت درمنزل و رعایت نکات بهداشتی بهبود می‌یابد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره واکسن آنفلوانزا نیز اظهار داشت: اگرچه زمان دریافت این نوع واکسن  گذاشته است اما گروه‌های پرخطر جامعه می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا نسبت به واکسن آن اقدام کنند.

کرمی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر جامعه دغدغه ما هستند،  افزود: مادران باردار، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی عروقی، بیماران تحت درمان شیمی درمانی و بیماران پیوندی از دسته افرادی هستند که باید برای پیشگیری از آنفلوانزا واکسن آن را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه هزینه واکسن آنفلوانزا کمتر از 50 هزار تومان است، ابراز کرد: تمامی هزینه های درمانی بیماران مبتلا به آنفلوانزا به صورت رایگان بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نمی‌توانم آمار فوتی‌های ناشی از آنفلوانزا را اعلام کنم، گفت: اما موارد فوتی همگی دارای بیماری‌های زمینه ای بوده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن