Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تفاوت سنی در کودک‌همسری کمتر شود

تفاوت سنی در کودک‌همسری کمتر شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان کودک همسری را شمشیری دو پهلو دانست و گفت: در کودک همسری باید تفاوت سنی را کم کنیم و به خانواده ها بگوییم فرزندان خود را بدون آموزش و دوره به خانه بخت نفرستند چرا که اگر به زوجین آموزش داده شوند جامعه دچار بحران می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، ربیعه علی‌محمدی در کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان رزن، خانواده را مهمترین رکن جامعه دانست و افزود: فنی و حرفه ای تلاش خوبی برای آموزش زنان در حوزه اشتغالزایی می کند به طوریکه با نوان می توانند در اوقات فراغت خود در چرخه تولید مشغول به کار شوند که خوشبختانه در شهرستان رزن از کارآفرینان موفق خانم کم نداریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح هایی که برای اشتغال بانوان مناسب است، تبدیل هر خانه به تولیدی است که این همان طرح خوشه های صنعتی است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی هیج اجباری برای کار کردن زن نیست چرا که هدف اولیه تربیت مردان توانمند است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از آموزش ۱۵۲ زن سرپرست خانواده در استان خبر داد و یادآور شد: در کارگروه خانواده استان تصویب شده است که سالن های ورزشی خصوصی هم به بانوان خدمات دهند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال بانوان استان ۱۴ پست ارشد و ۷۷ پست مدیریتی داشته اند، بیان کرد: زنان جامعه را باید توانمند کنیم و بعد در پست های مدیریتی قرار دهیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از اجرای طرح بانوی پرافتخار الوند خبر داد و گفت: در این طرح زنان توانمند هر منطقه در همه حوزه ها معرفی می شوند و از دختران جوان هم دعوت می شود که سمن هایی در حوزه زنان و خانواده تشکیل دهند.
علی محمدی از احداث پارک بانوان خبر داد و گفت: این پارک ها باید با مشارکت تمام سازمان ها ایجاد و غرفه بندی شود و برنامه های آموزشی در آن انجام گیرد.
فرماندار شهرستان رزن هم با اشاره به اینکه شهرستان رزن در فرش ظرفیت زیادی دارد، گفت: دو مرکز فرش در این شهرستان راه اندازی شده و از ۴۰۰۰ نفر بافنده موجود، ۸۰۰ نفر در این مراکز مشغول هستند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن