Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اخطاریه وزارت کشور به ۶۰ دستگاه برای آلودگی هوای همدان

اخطاریه وزارت کشور به ۶۰ دستگاه برای آلودگی هوای همدان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از ارسال اخطاریه وزارت کشور در رابطه با آلودگی شدید هوای همدان به ۶۰ دستگاه مربوطه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی‌مردان طالبی با اشاره به ارسال اخطاریه شماره ۴ وزارت کشور ویژه آلودگی هوا و اتحاذ تمهیدات و تصمیمات مناسب مسئولین استانی در تاریخ ۲ دی‌ماه، بیان کرد: پس از مطلع شدن از این اخطاریه، مدیریت بحران استانداری همدان به‌عنوان دبیرخانه این مهم را به ۶۰ دستگاه و اداره مربوطه ازجمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، جهادکشاورزی، صداوسیما و دادگستری ارسال کرده است.

وی نظارت بر چگونگی عملکرد دستگاه‌های مربوطه در رابطه با اخطاریه ارسال شده از سوی وزارت کشور را از وظایف مدیریت بحران استانداری ندانست و تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان به عنوان متولیان اصلی هشدار و اطلاع رسانی روش‌های مراقبتی در روزهای آلوده هوا شناخته شده‌اند.

طالبی ادامه داد: براساس آیین‌نامه آلودگی هوا، اداره حفاظت‌محیط‌زیست استان به عنوان دبیرخانه کارگروه اضطرار آلودگی هوا شناخته شده و مهم‌ترین اداره در بحث چگونگی و انجام به دستورات اخطاریه ارسال شده از سوی وزارت کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: بالافاصله پس از ارسال اخطاریه وزارت کشور، نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با شرکت دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

طالبی با بیان اینکه هشدارهای لازم مراقبتی در روزهای آلوده از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شده است، گفت: بخشی از جلوگیری تشدید آلودگی هوا برعهده مردم است؛ مردم می‌توانند با انجام معاینات فنی خودروهای شخصی، اجتناب از تردد غیرضروری در شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کمک شایانی را در کاهش و یا جلوگیری از تشدید آلودگی هوا انجام دهند./همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن