Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی خسارت وزش باد شدید در همدان

خسارت وزش باد شدید در همدان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اینکه وزش باد شدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خسارات جزئی به همراه داشته است، گفت: بیشترین سرعت باد ثبت شده مربوط به ایستگاه گنجنامه با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیمردان طالبی ادامه داد: هشدار وزش باد شدید را از سه روز گذشته به تمام دستگاه‌های متولی امر، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کرده بودیم که موارد آمادگی دستگاه‌ها مناسب بود و تمهیدات لازم را به کار گرفته بودند. 

وی میزان خسارات را که تا ساعت ۱۰ امروز مورخ ۱۹ بهمن ماه گزارش شده است، این‌گونه اعلام کرد: شکستگی ۱۵ اصله درخت، ۲۰ بنر و پایه بنر، ۷۰ مورد قطعی ریسه‌های مناسبتی، یک مورد سقوط ایستگاه اتوبوس و ۲۰ مورد سایه بان از موارد خسارات وارده وزش باد شدید شب گذشته در شهر همدان بوده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه سرعت وزش باد در سطح استان با توجه به توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در سال گذشته، گفت: وزش باد در شهرستان‌های استان به ترتیب در گردنه اسدآباد ۹۷ کیلومتر بر ساعت، همدان ۷۹ کیلومتر بر ساعت، بهار ۷۶ کیلومتر بر ساعت، گل تپه و ملایر ۷۲ کیلومتر بر ساعت، تویسرکان ۶۸ کیلومتر بر ساعت، قهاوند ۶۵ کیلومتر بر ساعت، نهاوند ۵۸ کیلومتر بر ساعت، فامنین ۵۸ کیلومتر بر ساعت، اسدآباد ۵۴ کیلومتر بر ساعت و رزن ۳۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است. 
وی با اشاره به اینکه وزش باد استان در ماه‌های اسفند و فروردین به حداکثر خود می رسد، یادآور شد: لازم است مردم به نکات و توصیه‌های ایمنی توجه کنند تا میزان خسارت و تلفات جانی احتمالی به حداقل برسد بنابراین در زمان اعلام هشدار توسط سازمان هواشناسی باید تا تمامی اشیاء و وسایل موجود در پشت‌بام‌ها، بالکان‌ها و نقاط باز ساختمان‌های مرتفع جمع آوری شود.
طالبی با بیان اینکه در زمان وزش باد و طوفان لازم است مردم خودروهای خود را در کنار درخت‌های تنومند و فرسوده، بنرها و پایه بنرها پارک نکنند، اظهار کرد: مردم در زمان هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید از رفت و آمدهای غیرضروری بپرهیزند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن