Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیمارستان صحرایی همدان راه‌اندازی شد

بیمارستان صحرایی همدان راه‌اندازی شد

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه با توجه به نیاز احتمالی به استفاده از بیمارستان صحرایی اقدام به برپایی این مجموعه با ظرفیت 30 تخت کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر حبیب معصومی در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی با اشاره به لزوم ایجاد آمادگی اورژانس در شرایط بحران اظهار کرد: در موقعیت مبارزه با ویروس کرونا باید هرگونه آمادگی در سیستم بهداشت و درمان ایجاد شود و بیمارستان صحرایی یکی از زیرساخت‌هایی است که در این شرایط باید آماده شود تا در صورت نیاز احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.  

وی تصریح کرد: در منحنی Aچنانچه پذیرش بیمار طی بازه زمانی کوتاهی در بیمارستان‌ها افزایش یابد احداث بیمارستان صحرایی ضرورت پیدا می‌کند از این ‌رو بر آن شدیم تا در گام آماده‌سازی این بیمارستان هفت چادر با ظرفیت استقرار 30 تخت، در این محیط برای پذیرش احتمالی بیماران آماده شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با بیان اینکه نیروهای درمانی این بیمارستان از حوزه معاونت درمان دانشگاه تأمین می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه باید طبق دستورالعمل وزارت متبوع، فضایی برای گذراندن دوران نقاهت بیماران بهبود یافته در نظر بگیرد که بیمارستان ارتش برای این موضوع در نظر گرفته شده است اما این بیمارستان صحرایی می‌تواند در صورت لزوم در این امر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: دو دستگاه اتوبوس یکی به‌ عنوان اتاق عمل سیار و دیگری اتوبوس آمبولانس نیز در این مجموعه ارائه خدمت می‌کنند که از ظرفیت حمل 9 بیمار به طور همزمان برخوردار است و اتوبوس اتاق عمل نیز با تجهیزات کامل جراحی می‌تواند در جراحی و ریکاوری بیماران مورد بهره‌برداری واقع شود.

دکتر معصومی تشریح کرد: این مجموعه کاملاً  مشابه یک بیمارستان، قابلیت بهره‌برداری دارد و دارای بخش‌های اورژانس، تریاژ و... بوده و می‌توان به صورت جانبی آزمایشگاه و داروخانه نیز به این مجموعه اضافه کرد و  هم در درمان‌های سرپایی و هم در صورت لزوم در بستری کردن بیماران و انتقال به بیمارستان‌های دیگر شهر مورد استفاده باشد.

حسین اندامی کارشناس مسئول اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه نیز در این رابطه اظهار کرد: سازه بیمارستان صحرایی کاملاً ضدآب بوده و در برابر وزش 140کیلومتری باد و طوفان مقاومت دارد، و تحمل وزن بالایی دارد و در برابر برف و باران‌های سنگین مقاوم است و طبق بررسی‌های انجام شده حتی اگر تمام دریچه‌های آن بسته شود نور داخل، بدون آسیب رساندن به چشم افراد قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه فضای استقرار بیمارستان صحرایی در هریک از شهرستان‌های استان دیده شده است و در برخی از شهرستان‌ها نیز امکانات در این خصوص وجود دارد، افزود: سازه برپا شده در میدان امام حسین(ع) بلوار الغدیر شهر همدان استقرار یافته و با استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، نیز در این فضا به راحتی می‌توان گرما و سرمای هوا را تنظیم کرد.

کارشناس مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه ادامه داد: تمام این تجهیزات در فضایی کاملاً عینی قبلا در روستای گنده‌جین کبودراهنگ مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفته‌اند و حتی عمل‌های سرپایی در اتوبوس اتاق عمل صورت گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن