Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پسماندهای عفونی همدان دو برابر شد

پسماندهای عفونی همدان دو برابر شد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از افزایش 2 برابری زباله‌های عفونی همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین سیبی گزارشی از روند مدیریت پسماند در ایام شیوع ویروس کرونا در شهر همدان ارائه و عنوان کرد: حجم زباله‌های عفونی در این ایام دو برابر شده و در سایت دفع و دفن پسماند پزشکی همدان تمام توان برای رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و زیست محیطی به کار گرفته شده است.

سیبی بی خطر سازی متمرکز پسماندهای عفونی در سایت دفع پسماند شهرداری به شیوه زباله سوزی را پیشنهاد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز بر همکاری تمامی سازمان‌های مسؤول در مدیریت و نظارت جدی بر دفن پسماندهای عفونی در شرایط کنونی تأکید کرد و گفت: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش‌های علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی در توسعه هر منطقه است.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه عدم دفن اصولی زباله‌ها تبعات بسیار جدی بر سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و حفاظت محیط زیست استان همدان به عنوان مسؤول حفظ محیط زیست باید به عنوان مسؤول اصلی در این حوزه نظارت دقیق داشته و اجرایی شدن مصوبات این کارگروه را به طور جدی پیگیری کند، گفت: مسؤولان اداره کل محیط زیست به اتفاق کارشناسان دفتر امور شهری استانداری و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از نحوه بی خطرسازی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان بازدید کرده و گزارش نهایی آن را به کارگروه ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان دفع غیربهداشتی زباله‌‌ها در همدان را تهدیدی جدی برای محیط زیست برشمرد و گفت: مدیریت صحیح این چالش محیط زیستی را بر طرف می‌کند.

محسن جعفری نژاد بسطامی مدیریت پسماند را از اولویت‌های مهم کاری حفاظت محیط زیست دانست و گفت: این مقوله با سلامت مردم گره خورده و باید توجه به محیط زیست جدی باشد.

جعفری نژاد بسطامی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ها است، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط زیستی را بر طرف کرد.

وی با تقدیر از زحمات مدافعان عرصه سلامت بیان کرد: با توجه به حساسیت افکار عمومی در خصوص دفع پسماندهای عفونی ناشی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا در استان، در بازه زمانی اسفند و فروردین ماه چندین مرتبه از سایت دفن زباله پایش‌هایی صورت گرفته و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های حفاظت محیط زیست به مراکز مسؤول و مرتبط با موضوع ارسال شده است.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز گزارشی از میزان و شرایط دفع زباله‌های عفونی در سطح مراکز درمانی استان همدان ارائه کرد و گفت: با توجه به حجم سنگین کار در مدت زمان گذشته تمام تلاش و دقت خود را در جهت بی خطر سازی این زباله‌های عفونی انجام داده‌ایم.

احمد میرمحمدی اضافه کرد: گاهی به دلیل مستهلک بودن دستگاه اتوکلاو و نیاز به تعمیر و نگهداری مجبور به استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه بی خطرسازی زباله‌های عفونی و آلوده به ویروس کرونا شدیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن