Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فراخوان خانواده مبتلایان به کرونا برای غربالگری

فراخوان خانواده مبتلایان به کرونا برای غربالگری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فراخوان خانواده بیماران مبتلا به کرونا برای انجام غربالگری و تست کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: مرحله نخست غربالگری کرونا ویروس با پوشش دهی بسیار بالایی در استان همدان انجام شد و بار مراجعه به مراکز درمانی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری نیز در سراسر استان آغاز شده است، ابراز کرد: در این مرحله غربالگری آزمایشگاهی را به راه انداختیم، به گونه ای که از موارد مشکوک و خانوادههای بیماران مبتلا به کرونا تست گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در برخی از مراکز خدمات رسانی 16 ساعته استان نمونه گیری برای آزمایش کرونا انجام می‌شود، تصریح کرد: در مراکزی هم که امکان نمونه گیری وجود ندارد به مراکز دیگر ارجاع داده می‌شوند. نتیجه این تست پس از گذشت 24 ساعت تعیین می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه هنوز هم مردم را به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه توصیه می‌کنیم، ابراز کرد: هرگونه سهل انگاری و بی توجهی از سوی مردم می‌تواند موج جدیدی از شیوع را به راه بیندازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین 12 تا 15 نفر در استان به عنوان موارد مثبت مبتلا به کرونا ویروس شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: اگرچه آمار مبتلایان نزولی است اما این امر به معنای تمام شدن بیماری نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اصناف و بازاریان باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از کرونا مصمم باشند، گفت: شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمع و ضدعفونی محیط از مهم ترین راه های مقابله با کرونا ویروس است.

کرمی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مردم قرطینه خود را پایان داده و دورهمی‌های خانوادگی را شکل می‌دهند، تصریح کرد: در روزهای گذشته بیشترین علت ابتلا به کرونا مربوط به حضور در جمع های خانوادگی و بی توجهی به نکات بهداشتی بوده است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن