Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آخرین آمار ابتلا به کرونا در همدان

آخرین آمار ابتلا به کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میزان بستری و مرخصی بیماران مبتلا به کرونا در همدان وضعیت تعادلی دارد از ثبت ۸۱۸ مورد مثبت کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"،  دکتر ابراهیم جلیلی  با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد:‌ قبلا میزان بستری بیماران در بیمارستان‌ها روند صعودی ملایمی داشت اما فعلا وضعیت تعادلی به خود گرفته یعنی تعداد بیمارانی که بستری می‌شوند با تعداد مرخصی‌ها تقریباً مساوی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته اما میزان بستری به تعادل رسیده است گفت: معمولا ۴۰ تا ۵۰ نفر و حداکثر ۶۰ نفر موارد مشکوک در بیمارستان بستری و تقریباً به همین میزان هم مرخص می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این چند روز اخیر روند ثابتی را در بخش بستری شاهد هستیم خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع مراجعانی که به اورژانس بیمارستان‌های سرپایی استان مراجعه کردند، ۱۳۰ نفر دارای علامت مشکوک به بیماری کرونا بودند که تعدادی درمان سرپایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ نفر از مجموع ۱۳۰ نفر از بیماران بستری شده‌اند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ نفر از بیماران از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

دکتر جلیلی بیان کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا در استان ۲ هزار و ۹۰۴ نفر با علایم مشکوک به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که در مجموع آزمایش ۸۱۸ نفر مثبت شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴ بیمارستان برای اجرای طرح پلاسمادرمانی توسط وزارت بهداشت مشخص شده‌اند که هنوز تحقیقات انجام می‌شود اظهار کرد:‌ همدان نیز درخواست اجرای این طرح را داده که موضوع در حال بررسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه باید از طریق وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون هماهنگی‌ لازم صورت گیرد و مجوز اجرا صادر شود افزود:‌ پیگیر اجرای این طرح در استان هستیم و خوشبختانه توان این کار نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز نمی‌توان گفت چه زمانی اجرایی این طرح در استان اجرا شود و در روزهای آتی به نتیجه نهایی خواهیم رسید بیان کرد:‌ بلافاصله با دریافت مجوز اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن