Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزادی 540 زندانی در همدان

آزادی 540 زندانی در همدان

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: همزمان با عید سعیدفطر ۵۴۰ زندانی در همدان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و آزاد شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب سه هزار و ۷۰۰ زندانی به مناسبت عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر آزاد شدند که سهم این استان ۵۴۰ زندانی بود و بالا بودن شمار آزادی زندانیان در همدان موید کار کارشناسی و پیگیری استان برای کاهش جمعیت زندانیان است.

وی اضافه کرد: حبس زدایی یکی از اولویت های اصلی ریاست قوه قضائیه بوده و این مولفه در دستور کار مجموعه قضایی همدان قرار دارد چرا که معتقدیم زندان جای قاتلان، افراد شرور و مفسدان اقتصادی است.

عدالتخواه در ادامه با بیان اینکه معارفه روسای جدید دادگستری و دادستان ها در همدان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و با رویکرد کادرسازی و بهره گیری از نیروی جوان در این دستگاه صورت گرفته است، گفت: از ۹ ماهه گذشته تاکنون هفت رییس دادگستری و ۶ دادستان معارفه شدند.

رییس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: تغییرات در دستگاه قضایی کار دشوار و سنگینی است اما تاکنون ۹۰ نفر در این استان در حوزه های مختلف قضایی تغییر سمت داشتند.

عدالتخواه با بیان اینکه بهره مندی از نیروهای جوان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار دستگاه قضایی است افزود: بر این اساس بهره گیری از جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی با رویکرد کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی در دستور کار مجموعه قضایی این استان قرار گرفته تا جایی که میانگین سن افراد معارفه شده در چند ماه اخیر جوانتر شده است.

وی اضافه کرد: کادرسازی نیروی ارزشی و انقلابی برای تمام بخش‌های کشور به ویژه در دستگاه قضا یک ضرورت است و ما مکلف به معرفی نیروهای جوان به عنوان پشتوانه نظام در سمت های مختلف هستیم تا در آینده شاهد رشد تفکر انقلابی گری در بین مسوولان نظام باشیم.

رییس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: علاوه بر شروط یاد شده، به منظور تعیین یک شخص به عنوان دادستان و رییس دادگستری یک شهرستان، استقرار آن فرد در محل خدمت خود نیز جزء اولویت های اصلی است تا آن مسوول با حضور مستمر در آن محل در ایجاد وحدت بین دستگاه قضا و سایر نهادها اثربخش عمل کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن