Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی هشدارهای بهداشتی را جدی بگیریم/ با متخلفین برخورد می‌شود

هشدارهای بهداشتی را جدی بگیریم/ با متخلفین برخورد می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: برگزاری هرگونه مراسم در منازل مسکونی، تالارها، باغ رستوران ها، سالن های غذاخوری و ... همچنان ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر منوچهر کرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش محدودی از موارد بیماری در استان بوده ایم لازم است که شهروندان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را بعمل آورند و همکاری نمایند. 

وی با بیان اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی، استخر، سونا و مهدکودک‌ها همچنان ممنوع است، گفت: پذیرش مشتری در رستوران ها دارای شرایط به خصوصی است که مهمترین آنها رعایت فاصله میان مشتری‌ها است؛ به طوری که هر میزی که برای یک مشتری در نظر گرفته می‌ شود باید طوری چیدمان شود که فاصله حداقل یک تا دو متری در آن لحاظ شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه افزود: طبیعتا با گذاشتن این فاصله گذاری و رعایت این محدوده فاصله، میزان پذیرش مشتری ممکن است تا ۵۰ درصد ظرفیت آن رستوران و یا مراکز تهیه و توزیع، کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد که کماکان دریافت وجه نقد در رستوران ها ممنوع خواهد بود و مشتریان بهتر است با سیستم‌ های نرم افزاری و اینترنت و کارت به کارت کردن‌ ها وجوه نقدی هزینه را پرداخت کنند همچنین استفاده از ماسک و دستکش برای افرادی که در سرو غذا همکاری می‌ کنند، باید رعایت شود.

 دکتر کرمی ادامه داد: غذایی که برای مشتری سرو می شود حتما باید روکش داشته باشد و در معرض قرار نگیرد و ادویه ‌جات، فلفل و نمک باید یکبار مصرف روی میز برای مشتری سرو شود. 

وی گفت: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می ‌کند، حتما باید فرایند گندزدایی انجام شود قهوه‌ خانه و رستوران‌های سنتی نیز کماکان می‌ توانند بدون عرضه مواد دخانی مانند رستوران‌ها فعالیت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: کماکان فعالیت تالارهای پذایریی و اماکنی که امکان تجمع افراد برای مراسم‌ های مختلف اعم از عروسی، عزا و تولد، وجود دارد، ممنوع است و تالارهای پذیرایی اجازه فعالیت ندارند و تنها می ‌توانند به صورت غذایی بیرون ‌بر یا به شکل رستوران فعالیت خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد که مراکز ماساژ، سونا و استخرهای شنا بسته و کلیه ورزش‌ های دارای برخورد از جمله کشتی نیز  تعطیل خواهند بود همچنین مهدکودک ها، سالن های تاتر و سینما نیز تعطیل هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن