Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کرونا جان ۱۹۶ نفر را در همدان گرفت

کرونا جان ۱۹۶ نفر را در همدان گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا همدان از فوت 196 نفر و ابتلای 2هزار و 34 نفر به بیماری کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی در حاشیه بازدید و بررسی شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید، بانک‌ها و دیگر محل تجمعات مردمی با اشاره به گسترش ویروس کرونا و موارد ابتلا و مرگ اظهار داشت: در حال حاضر 4 شهرستان ملایر، تویسرکان، نهاوند و همدان در وضعیت قرمز قرار دارند، بهار در وضعیت نارنجی و 4 شهرستان دیگر نیز وضعیت زرد دارند که در همه شهرستان‌ها موارد جدید ابتلا رخ داده است و این بیانگر آن است که در هیچ یک از شهرستان‌ها وضعیت سفید نداریم و شیب ابتلا به بیماری در استان صعودی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و روند افزایش موارد فوت و ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان، خوشبختانه پیشنهادات پیشگیرانه‌ای در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شده و همزمان، مصوبات ستاد ملی نیز ابلاغ شده است تا با همه توان و انرژی در مهار شرایط موجود گام برداریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از امروز طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا استفاده از ماسک در تمامی مراکز مسقف که محل حضور و تردد مردم است اجباری اعلام شده که این امر به محدودیت گردش و انتقال ویروس کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت و بازرسی‌ها در این مجموعه و کلیه دستگاه‌های نظارتی، بررسی شرایط بهداشتی تمامی ادارات دولتی، مراکز پیشخوان، سازمان‌ها، بانکها، مراکز خرید، داروخانه‌ها و هر نقطه دیگر که محل حضور و رفت و آمد عموم مردم است می‌باشد گفت: خوشبختانه امروز موفق شدیم با همراهی نمایندگان این مجموعه‌های نظارتی به ویژه همکاران معاونت بهداشتی و سردار فرجی نماینده ویژه استاندار و بازرس ستاد استانی مقابله با کرونا در این موضوع مشارکت کرده و از مراکز متعددی نظیر بانک‌ها، مراکز خرید، شهرداری‌های مناطق و ... بازدید به عمل آوریم.  
** شرکت در مراسم‌های عروسی و عزا مهم‌ترین علت ابتلا به کرونا در استان است  
دکتر کرمی در ادامه افزود: هر یک از ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید با مسئولیت خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند و در این راستا نظارت‌های دقیق و سختگیرانه‌ای توسط بازرسین بهداشتی و بازرسی‌های مشترک انجام می‌شود چراکه در کنار رعایت عموم مردم، این بازرسی و کنترل‌ها می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت این شرایط داشته باشد.  
وی همچنین عنوان کرد: مثل 4 ماه گذشته که در مهار این ویروس توفیقات بسیاری حاصل شد تلاش می‌کنیم در ادامه نیز مدیریت این اپیدمی با همراهی مردم به نحو شایسته انجام شود و در حقیقت این بازرسی‌ها بخشی از برنامه‌های ملی و استانی مهار و مدیریت شرایط موجود است.
معاون بهداشتی دانشگاه تبیین کرد: متأسفانه بررسی‌های ما از افراد مبتلا نشان داده دلیل قریب به اتفاق ابتلا در موارد جدید، تجمعات و ترددهای غیرضرور نظیر حضور در مراکز خرید و پاساژها، برپایی مراسم‌های عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی بوده‌ و وضعیت امروز ما از شرایط روزهای پایانی اسفند و فروردین به مراتب بدتر است.
وی در پایان تأکید کرد: استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و اجتناب از ترددهای غیر ضرور سه فاکتور مهم و اثرگذار در کاهش ابتلا به این بیماری منحوس است که امیدوار هستیم مردم با رعایت این موارد از بروز موارد جدید ابتلا و فوت در اثر این بیماری پیشگیری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن