Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمار بستری مبتلایان به کرونا در همدان افزایش یافت

آمار بستری مبتلایان به کرونا در همدان افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بار مراجعات بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همدان همچنان بالا است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی اظهار داشت: در روزهای اخیر روند موارد مثبت کرونا به ثبات رسیده اما تعداد بستری ها و موارد مشکوک به کرونا در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش مراجع‌ها هم به‌خاطر حساسیت بالای مردم نسبت به علائم بیماری است، ابراز کرد: در مجموع روند ابتلا به کرونا ویروس در استان همدان را افزایشی پیش‌بینی می‌کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه تجمع یکی از خطرناک‌ترین عوامل ابتلا به کرونا است، تصریح کرد: منظور ما از تجمع و برگزاری مجالس فقط مربوط به عروسی‌ها و مراسم ترحیم نیست بلکه یک دورهمی ساده خانوادگی و حتی جشن تولد هم می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به این بیماری باشد.
کرمی با بیان اینکه  می‌دانیم که  پس از مدتی مردم از قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها خسته می‌شوند اما در بحران هستیم و هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ما را با بحران رو به رو می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید استفاده از ماسک را به‌عنوان راهی مطمئن برای پیشگیری از کرونا بپذیرند، گفت: در کنار استفاده از ماسک باید فاصله یک و نیم متری خود را از دیگران حفظ کنید و شست و شوی مرتب دست‌ها را فراموش نکنید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد شرایط بهتری در استان باشیم، اظهار داشت: مردم باید روش زندگی با کرونا را یاد بگیرند و تا زمانیکه این بیماری وجود دارد پروتکل‌های بهداشتی هم مد نظر باشد.
کرمی با اشاره به اینکه در ماه گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان از 76 درصد به 26 درصد کاهش یافته بود، عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر مردم همکاری خوبی داشتند و این آمار به بالای 60 درصد افزایش یافته است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن