Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراجعه روزانه ۴۰۰ فرد همدانی مشکوک به کرونا به پزشک

مراجعه روزانه ۴۰۰ فرد همدانی مشکوک به کرونا به پزشک

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از بستری روزانه ۱۲۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در همدان خبر داد و گفت: مردم رعایت کنند تا روند ثابت بیماری به سمت کاهش برود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان همدان اظهار کرد: متاسفانه از اواسط ماه قبل شاهد افزایش آمار مبتلایان در استان هستیم.
وی با بیان اینکه طی دو یا سه روز اخیر تعداد مبتلایان وضعیت ثابتی را داشت اما همچنان تعداد بالاست گفت: همچنان آمار بستری‌ها و مراجعین به بیمارستان‌های استان بالاست به طوری که متاسفانه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در استان بستری می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه روزانه تقریبا ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مراجعه سرپایی به پزشک دارند که گاهی به ۴۰۰ نفر می‌رسد افزود: این افراد از لحاظ بالینی مشکوک هستند و علامت بیماری کرونا دارند که روزانه تقریبا ۱۲۰ نفر از آنها نیز بستری می‌شوند.
وی در مجموع از بستری ۵۵۰ تا ۶۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از لحاظ اقلام حفاظتی و تخت بیمارستانی مشکلی وجود ندارد اما می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند تا کمتر درگیر این بیماری باشیم.
دکتر جلیلی تصریح کرد: با رعیت دستورالعمل‌ها طی چند روز اخیر روند ثباتی از تعداد بیماران را در بیمارستان‌ها شاهد هستیم که قبلا تقریبا هر روز ۳۰ بیمار افزایش می‌یافت اما در حال حاضر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر ثابت مانده که امیدوارم به سمت کمتر پیش برود.
وی با تاکید به اینکه استفاده از ماسک از سوی مردم در روند ثابت بیماری موثر بوده اما بازهم تعداد بالاست و فعلا آمار پایین نیامده است گفت: روند صعودی شیب ملایمی گرفته که امیدواریم در جهت کاهش پیش رود. 
معاون درمان دانشگاه بیان کرد: مردم هرچه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند روند بیماری کند می‌شود و تعداد افراد مبتلا کمتر خواهد شد و این روند می‌تواند به حوزه درمان کمک کنند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن