Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انتظار ۳۳۴ زندانی در همدان برای آزادی

انتظار ۳۳۴ زندانی در همدان برای آزادی

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آزادی ۳۳۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان نیازمند همدلی و مساعدت خیران نیک اندیش است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، یداله روحانی‌منش بیان کرد: بدهکارترین زندانی همدان مربوط به فردی با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی است که به علت صدور چک و ناتوانی در پرداخت آن، زندانی شده است.
وی اضافه کرد: پیرترین زندانی همدان نیز متولد سال ۱۳۲۷ و دارای ۷۲ سال سن است که وی نیز به علت محکومت مالی هم اینک در زندان به سر می‌برد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: چهار ماهه ابتدایی امسال ۴۲ زندانی جرائم غیر عمد از جمله ۳۹ مرد و سه زن با همت خیران، گذشت شاکیان و تلاش ستاد دیه این استان آزاد شدند.
روحانی منش افزود: این پرونده ها مربوط به ۳۷ محکوم مالی، سه فرد ناتوان در پرداخت مهریه و ۲ پرونده دیه ناشی از سوانح با مجموع بدهی بیش از ۹ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان بود.
وی اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد این بدهی معادل سه میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد و میزان آورده مددجویان ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: سه‌ میلیارد و ۲۱۹ میلیون تومان از بدهی‌ها اعسار به تقسیط شد و کمک پرداختی به زندانیان مالی و دیه یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان و میزان وام پرداختی توسط چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان بوده است.
هزینه ترحیم صرف آزادی یک زندانی در همدان شد
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با توجه به شیوع کرونا و فراهم نبودن زمینه برگزاری مراسم ترحیم به علت توصیه مسوولان بهداشت و درمان به پیشگیری از تجمع‌ها، برخی از خانواده‌ها در چهارماه گذشته نسبت به اختصاص هزینه این مجالس برای آزادی زندانیان اقدام کردند.
روحانی منش اضافه کرد: دختر یک خانواده با حضور در ستاد دیه همدان، مبلغی را که برای برگزاری مراسم ترحیم پدر پیش بینی کرده بود به آزادی زندانی اختصاص داد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: یک فرد غیربومی نیز اقدام به راه اندازی مغازه عطاری در این استان کرده بود اما به علت آشنا نبودن به این حرفه و فروش نسیه اجناس، بدهکار شده و با شکایت ۲ تن راهی زندان شد.
روحانی منش ادامه داد: با کمک مالی یک خانواده و اختصاص هزینه دومین سالگرد ترحیم پدر، این مددجو که از بهمن سال گذشته در زندان به سر می برد آزاد شد و به آغوش به خانواده بازگشت./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن